سوپرمارکت‌ها لوازم التحریر فروش شدند!

رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه با اشاره به افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت لوازم تحریر نسبت به سال گذشته، تداخل صنفی را مهم‌ترین دغدغه لوازم تحریرفروشان در ایام بازگشایی مدارس دانست.

سوپرمارکت‌ها لوازم التحریر فروش شدند!

رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه با اشاره به افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت لوازم تحریر نسبت به سال گذشته، تداخل صنفی را مهم‌ترین دغدغه لوازم تحریرفروشان در ایام بازگشایی مدارس دانست.

به گزارش عرشه آنلاین، محمدهادی معینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شروع بازار خرید لوازم تحریر برای مدارس در آستانه بازگشایی مدارس، افزود: مردم خرید نوشت افزار مورد نیاز مدرسه را آغاز کرده‌اند، اما احتمالا پیک بازار را از ۲۰ شهریور به بعد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگرچه خرید مردم مانند سنوات گذشته نیست، اما به هر حال خرید لوازم تحریر به دلیل نیاز دانش آموزان اجتناب‌ناپذیر است و تا حدودی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه از وضعیت قیمت لوازم تحریر نیز یاد کرد که به طور میانگین نسبت به سال گذشته افزایش حدود ۵۰ درصدی داشته و یادآور شد: این افزایش ناشی از بالا رفتن قیمت دلار در پاییز و زمستان سال گذشته بود که باعث شد قیمت همه کالاها حتی لوازم تحریر نیز افزایش یابد.

معینی از تداخل صنفی بعنوان مهترین دغدغه فروشندگان لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس یاد و اظهار کرد: متاسفانه در این ایام شاهدیم برخی واحدهای صنفی و حتی سوپرمارکت‌ها نیز به فروش لوازم تحریر روی می آورند. همچنین برخی واحدهای صنفی که بعضا پروانه کسب هم دارند برای این یک ماه شغل خود را عوض کرده و اجناسی که در مغازه دارند را جمع می‌کنند و به جای آن لوازم تحریر می‌فروشند.

وی با بیان اینکه بارها برای مقابله با این موضوع از بازرسی و نظارت اتاق اصناف و همچنین صنعت، معدن و تجارت درخواست همکاری کردیم، گفت: فعالیت چنین واحدهای صنفی عمدتا مربوط به نقاط اصلی بازار شهر کرمانشاه از جمله محدوده خیابان مدرس است.

وی معتقد است، این پدیده آسیب جدی به واحدهای صنفی فروش لوازم تحریر که تمام سال منتظر بازگشایی مدارس هستند، وارد می‌کند.

به گفته رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه، علاوه بر واحدهای صنفی، دستفروشان نیز در این ایام سراغ عرضه لوازم تحریر می‌روند.

معینی از پیامدهای این وضعیت نیز یاد کرد که گاهی باعث می‌شود اجناس تقلبی، با قیمت غیرواقعی و ... به دست مصرف کننده برسد که قابلیت پیگیری نیز ندارد.

وی از مردم درخواست کرد حتما در این ایام از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده لوازم تحریر بخرند و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ واحد صنفی عرضه لوازم تحریر در کرمانشاه فعال است. / ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104616

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر