خبر مهم درباره خرید از میوه و تره‌بار در تهران

بنا بر اعلام مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران سامانه فروش میوه و تره‌بار غیرحضوری در سطح مناطق در شهر تهران راه اندازی شد.

خبر مهم درباره خرید از میوه و تره‌بار در تهران

بنا بر اعلام مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران سامانه فروش میوه و تره‌بار غیرحضوری در سطح مناطق در شهر تهران راه اندازی شد.

به گزارش عرشه آنلاین، امیر شهرابی در نشست تعاملی ادارات کل برنامه و بودجه و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد با سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اظهار کرد: رویکرد ما در نشست‌های تعاملی حرکت در فضای شفاف و کمک به بهبود فرآیند اجرایی و ارتقای عملکرد مجموعه هاست. بسیاری از مسائل سازمان‌ها و شرکت‌ها با تفاهم مشترک با بودجه مرتفع خواهد شد.

وی میادین میوه و تره بار را سازمانی مهم، استراتژیک و دارای کارکرد ملی در حوزه شهرداری تهران دانست و خاطرنشان کرد: بازار‌های میوه و تره بار شهرداری تهران به عنوان مکان‌هایی ویژه جهت عرضه مایحتاج روزانه شهروندان، در زندگی شهری از اهمیت فراوانی برخوردارند. میادین از جمله سازمان‌های در تعامل با مردم است و شهروندان از طریق آن با شهرداری ارتباط برقرار می‌کنند؛ بنابراین عملکرد این سازمان رابطه مستقیمی با رضایت شهروندان از شهرداری تهران دارد. به طوری که گاهی عدم تعامل یا رفتار ناصحیح یک فروشنده، می‌تواند به نارضایتی مردم و حتی شکایت از مجموعه شهرداری نیز منجر شود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت تدقیق در مورد پروژه‌های احداثی و آزمایشگاه سازمان میادین میوه و تره بار گفت: احداث بازار‌های جدید تکلیف برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران است. برنامه چهارم دارای بازه زمانی مشخص است و برخلاف دوره‌های قبل این بار منطبق با دوره مدیریت شهری تدوین و ابلاغ شده است؛ بنابراین تمام حوزه‌ها باید اجرای احکام آن را با حساسیت و جدیت دنبال کنند.

وی، تقید تمام بخش‌های شهرداری به چارچوب‌های بودجه را ضروری دانست و افزود: در عین حال پایبندی به اصل انعطاف پذیری بودجه گاهی ایجاب می‌کند به فراخور موضوعات مهم با اولویت اجرای درخواست‌های شهروندان، تغییراتی ایجاد شود که ما در کنار مجموعه‌ها هستیم و به لحاظ بودجه‌ای نیز کمک می‌کنیم کار‌ها به سرانجام برسد.

شهرابی با اشاره به پیاده سازی انضباط مالی و فرایند شفاف سازی مدنظر شهردار تهران یادآور شد: بنا داریم طی جلسه مشترک سه جانبه بین معاونت مالی و اقتصاد شهری، اداره کل برنامه و بودجه و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، ضمن تدقیق درآمد- هزینه‌های سازمان، در راستای رفع موانع خدمتی سازمان میادین و همچنین تسهیل تدوین بودجه سال آتی گام برداریم.

وی با اشاره تکلیف سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در۳حکم اختصاصی و ۴ شاخص برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، گفت: در باب مأموریت هوشمندسازی و بهبود مدیریت طبق حکم۱۲۰، باید روش‌های پرداخت الکترونیک در میادین میوه و تره بار را توسعه ببخشد و طبق حکم ۱۲۲ نیز احداث بازار‌های میوه و تره بار، راه اندازی سامانه فروش میوه و تره بار غیرحضوری در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران و توسعه میادین و بازارچه‌های محلی میوه وتره بار مورد نیاز را در دستورکار قرار دهد. همچنین در باب مأموریت محیط زیست وآلودگی هوا در راستای اجرای آیین نامه برنامه مدیریت سبز نیز اجرای حکم ۴۹ در خصوص تدوین دستورالعمل تشویقی توسعه ساختمان‌های سبز در شهر تهران و کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را بر عهده دارد.

شهرابی بر ضرورت رعایت دستورالعمل پروژه‌های جدید برای سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و با اشاره به گستردگی نفوذ بازار‌های میادین میوه و تره بار در بین مردم و سطح تماس بسیار زیاد آن با شهروندان، همکاری جدی این سازمان و بهره گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود در اجرای نظرسنجی مردمی بودجه ریزی مشارکتی (دومین دوره طرح من شهردارم) را خواستار شد.

محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز گزارشی از پیشرفت عملکرد پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و پروژه‌های طرح «من شهردارم» سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ارائه داد.

امیرآبادی همچنین تلاش برای به ثمر رسیدن پروژه‌های من شهردارم و پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۲ این سازمان در حوزه احداث بازار‌های جدید، مناسب سازی برای تردد معلولین و جانبازان، ایمن سازی و بهسازی، ایجاد زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات برای حوزه‌های ماموریتی تعیین شده و هوشمندسازی و تجهیز بازار‌ها را از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خواستار شد.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز با اشاره به پراکندگی مراکز عرضه در سطح پایتخت گفت: بزرگترین بازار عرضه محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی با ۲۹۵ مرکز عرضه در ۲۲۳ محله تهران مربوط به غرفه‌های سازمان میادین و میوه و تره بار است به طوری که ۴۳ درصد بازار‌های ما در مناطق شمال تهران و ۵۷ درصد بازار‌ها در مناطق جنوب تهران مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی راه اندازی زنجیره تأمین را از جمله برنامه‌های تحولی این سازمان عنوان کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در هیئت دولت، این زنجیره خرید به صورت مستقیم انجام می‌شود و در بخش میوه بر روند فعالیت اپلیکیشن‌ها و تعادل قیمت در سطح تهران و کشور اثرگذار خواهد بود.

فصاحت همچنین، بهره برداری از ۴ بازار جدید تره‌بار در مناطق ۲، ۳، ۲۰ و ۲۲ تهران، مزایده هوشمند ۵۲۱ غرفه میوه و تره بار در سطح تهران، فراهم سازی امکان عرضه ۳ محصول مهم مورد استفاده شهروندان به قیمت مصوب در میادین ۳۰۰ گانه پایتخت را از جمله اقدامات مهم سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران برشمرد.

در این نشست ضمن برآورد عملکرد منابع و مصارف جاری سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در سال ۱۴۰۲، گزارش ردیف‌های هزینه‌ای و درآمدی سازمان، وضعیت نیروی انسانی شاغل در میادین، وضعیت دارایی‌های موجود میادین و همچنین درخواست‌ها و پیشنهاد‌های سازمان میادین نیز ارائه شد. / ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104281

ارسال نظر