وزیر ارتباطات: بساط فیلترشکن فروشی را جمع می‌کنیم | خبر مهم درباره اصلاح لیست فیلترینگ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد بساط فیلتر شکن ها را جمع خواهد کرد

وزیر ارتباطات: بساط فیلترشکن فروشی را جمع می‌کنیم | خبر مهم درباره اصلاح لیست  فیلترینگ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد بساط فیلتر شکن ها را جمع خواهد کرد 

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که می‌توانیم بساط فیلترشکن فروشی را جمع کنیم. البته آرزو می‌کنم هیچ ایرانی برای هیچ نیازی سراغ فیلترشکن نرود 

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع درباره بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط  خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه مصادیق مجرمانه ما مجری تصمیمات این کارگروه هستیم. اما پاسخگویی و تبعات تصمیمات این کارگروه با ماست و ما معتقدیم تا جایی که ممکن است باید از ابزارهای غیرفنی برای مدیریت شبکه استفاده کرد. موضوع ساماندهی فیلترشکن‌ها و مواجه شدن با سوداگری فیلترینگ نیز از جمله همین موضوعات است که معتقدیم راهکار جمع آوری آن صرفاً فنی نیست. مدیریت این موضوع نیازمند یک قانون مشخص است که من آن را به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که می‌توانیم بساط فیلترشکن فروشی را جمع کنیم. البته آرزو می‌کنم هیچ ایرانی برای هیچ نیازی سراغ فیلترشکن نرود و برنامه خود را برای این موضوع عرض خواهم کرد. همچنین دفاع از حقوق ایران در مقابل تحریم‌ها موضوع دیگری است که باید به آن بپردازیم. ما در مدت اخیر با تحریم بیش از ۳۰۰ هزار دامنه پرکاربرد توسط کسانی که مدعی دفاع از حقوق مردم هستند مواجهیم و حل این موضوع نیازمند رایزنی در سطح مراجع بین‌المللی است.

زارع‌پور در ادامه بیان کرد: چند اقدام برای کاهش نیاز مردم به فیلترشکن‌ها می‌توان انجام داد. اولین کار این است که ما باید در لیست مصادیق فیلترینگ یک بازنگری جدی انجام دهیم که در گذشته به دلایل غیرامنیتی انجام شده است. ما در سال گذشته پس از دستوری که ریاست جمهوری دادند لیستی متشکل از چند هزار دامنه را مورد بازنگری قرار دادیم و معتقدیم هنوز جای تجدیدنظر وجود دارد و آمادگی داریم با مرکز ملی فضای مجازی همکاری کنیم و لیستی را از سرویس‌هایی که حاکمیت ملی را دچار خدشه نمی‌کنند تهیه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: افزایش کیفیت خدمات عمومی نیز یکی از راهبردهاست که امروزه بحمدالله سکوهای بومی پذیرای میلیون‌ها کاربر است، اما نیازمند توسعه خدمات و ظرفیت‌ها هستند که ما این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد. یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات پیگیری حقوقی برای رفع تحریم های سرویس‌ها و سایت‌های مورد نیاز دانشگاهیان است. یک مرکز رسیدگی سریع به شکایات مردمی از طریق شماره ۱۹۵ راه‌اندازی و توسعه داده خواهد شد تا شکایات مردمی به سرعت رسیدگی شود.

زارع‌پور در پایان بیان کرد: یکی از بحث‌های جدی ما که مورد تاکید نمایندگان نیز بود بحث عدم سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات است که با شرایط فعلی تعرفه‌گذاری‌ها امکان‌پذیر نیست و حتما ما باید کاری کنیم که سرمایه گذاری در این حوزه توجیه داشته باشد در حالی که به قیمت اینترنت اشکال وارد می‌شود شاهدیم در عراق اینترنت ۱۰۰ هزار تومان است و در ایران ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هر گیگ قیمت‌گذاری می‌شود، در حالی که میانگین درآمد سرانه در عراق از ما پایین‌تر است و در نهایت من تمام قد حامی کسب‌وکارهای دیجیتال بومی هستم.

منبع: ایسنا

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102628

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        پس‌از‌یکسال‌اقای‌وزیر خیلی‌شما زحمت‌میکشید‌اگر‌اینکار‌را‌انجام‌بدهید‌

      • m

        شما به جای جمع کردن فیلتر شکن دنبال فیلتر نکردن باشید فیلتر شکن فقط برای دور زدن سایت های داخلی نیست برای دور زدن دسترسی سایت های خارجی هست جمع کردن فیلتر شکن و حتی ای پی ثابت کمک کردن به تحریم بیشتر دانشجویان و مردم ایران هست اول خوب فکر کنید بعدا تصمیم بگیرید یک مجرم و شورشی شماره ملی داره یک فرد قانون مدار هم شماره ملی داره ولی میزان دسترسی هر دو به فیلتر شکن و ای پی ثابت یکی هست این اشکال کار هست اینکه بیام تلگرام و فیلترشکن و ایپی ثابتو .. رو مسدود کنیم کاملا غلط هست من که به این مجلس بدلیل فیلتر کردن و جمع کردن فیلترشکن رای نمیدم چون مثل رئیس جمهور در زمینه فیلتر کردن به مردم دروغ میگن وقتی که رای بگیرن شروع به فیلتر کردن و جمع کردن تحریم گذرها میکنند

      ارسال نظر