ریسک خرید دلار بالا رفت/ دلار امروز، ۲۳ مرداد چند؟

این روز‌ها برای خریداران دلار پرریسک شده و کمتر کسی به فکر سود خرید دلار است.

ریسک خرید دلار بالا رفت/ دلار امروز، ۲۳ مرداد چند؟

این روز‌ها برای خریداران دلار پرریسک شده و کمتر کسی به فکر سود خرید دلار است.

به گزارش عرشه آنلاین، قیمت دلار در پشت خط جمعه و در روز تعطیل کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد و بازار ارز هرات در روز شنبه در ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و در از دست دادن سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان ناکام ماند.

قیمت دلار هرات پس از سه بار برخورد به این سطح حمایتی افزایشی شد و به قیمت ابتدای روز برگشت. در پشت خط شنبه هم قیمت دلار هرات به افزایش ادامه داد و در ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. قیمت دلار تهران هم در پشت خط به مرز ۴۹ هزار تومان برگشت.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان باز شد و نتوانست این سطح را از دست دهد. بازار دبی در نرخ ۱۳ هزار و ۴۶۰ تومان بسته شد که برابری آن برای دلار ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد می‌شود. بر اساس قیمت درهم امارات یا این ارز در کاهش عقب افتاده یا اینکه دلار باید بالا برگردد.

با رسیدنِ موضوع تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی به مرحله فعلی، اکثر معامله‌گران تصور می‌کنند قیمت دلار تا پایان شهریور روز‌های آرامی را سپری کند. به عقیده آن‌ها اگر قیمت دلار ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست بدهد می‌تواند آرام آرام برای کف‌شکنی آماده شود. این دسته درباره افزایش پشت خط دلار هم می‌گویند رکب معامله‌گران است.

از نظر معامله‌گران کانال ۴۸ هزار در ماه‌های گذشته ثابت کرده که ماندگاری قیمت دلار در این کانال بسیار پایین است و نهایتا یک هفته در آن دوام داشته است. با توجه به بالا بسته شدن درهم امارات و افزایش قیمت دلار در پشت خط، عده‌ای از معامله‌گران پرریسک تصور می‌کنند قیمت دلار بالای ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت خواهد داد و نوسان دلار بین ۴۸ و ۴۹ هزار تومان است. همچنین این دسته می‌گویند ریزش بیشتر دلار به ضرر بازار سرمایه است و بازارساز از این موضوع آگاه است و اجازه این کار را نمی‌دهد.

در مجموع این روز‌ها برای خریداران دلار پرریسک شده و کمتر کسی به فکر سود خرید دلار است و بخاطر همین در بازار شاهد تبلیغات بازار فارکس و ارز‌های دیجیتال زیاد شده است. / اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101427

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر