سقوط قیمت خودروهای خارجی و داخلی در بازار/ کاهش 20 میلیونی این خودرو

هر روزی که می‌گذرد، اخبار جدی‌تری از آغاز فرآیند واردات خودرو به گوش می‌رسد. اتفاقی که گرچه هنوز در حد خبر باقی مانده، اما به نظر می‌رسد دلیل کافی برای افت قیمت خودرو در بازار باشد.

سقوط قیمت خودروهای خارجی و داخلی در بازار/ کاهش 20 میلیونی این خودرو

قیمت خودرو، امروز، یک‌شنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، پس از ثباتی چند روزه، دوباره در مدار کاهش قرار گرفته و شدت این کاهش‌ها در بازار خودروهای داخلی به‌مراتب بیشتر است. تا جایی که در شروع بازار یکی از محصولات ایران خودرو افت قیمت ۱۷ میلیون تومانی را تجربه کرد.

 هر روزی که می‌گذرد، اخبار جدی‌تری از آغاز فرآیند واردات خودرو به گوش می‌رسد. اتفاقی که گرچه هنوز در حد خبر باقی مانده، اما به نظر می‌رسد دلیل کافی برای افت قیمت خودرو در بازار باشد.

در این بین به نظر می‌رسد متقاضیان و عرضه‌کنندگان از بازگشت موج افزایش قیمت ناامید شده‌اند و رفته‌رفته تحرکات آن‌ها مشاهده می‌شود. در بازار خودروهای داخلی به دلیل قیمت پایین‌تر، معامله بیشتری نیز صورت می‌گیرد که به این علت، میزان نوسانات این بازار نیز به نسبت خودروهای مونتاژی بیشتر است. قیمت خودرو، امروز، یک‌شنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، پس از چند روز استراحت و ثبات، دوباره مسیر کاهشی را در پیش گرفت.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز روند خود را کاهشی آغاز کرد.

قیمت خودرو در بازار داخلی‌ها، اغلب کاهشی گزارش می‌شود.

کوئیک دنده‌ای S که از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت سایپا به شمار می‌رود، نسبت به ابتدای هفته با پنج میلیون تومان افت قیمت همراه شد که به این ترتیب با نرخ ۳۴۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G سایپا نیز سدان لوکس این شرکت بوده که نسبت به روز گذشته با شش میلیون تومان کاهش، به قیمت ۵۶۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هاچ‌بک پرطرفدار ایران‌خودرو محسوب می‌شود، حدود ۱۰ میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرده و به این ترتیب با نرخ ۴۸۵ میلیون تومان در حال قیمت‌گذاری است.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ، رکورددار کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی بود. این سدان پرشتاب ایران‌خودرو با افت ۱۷ میلیون تومانی، به ۷۳۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو داخلی 22 مرداد

قیمت خودروهای مونتاژی به نسبت تولیدی‌های بازار، از نوسان کمتری برخوردار است.

جک J4 کرمان موتور از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی بازار بوده که چندمین روز پیاپی، وضعیت باثباتی را در پیش گرفته است. این خودرو امروز نیز با همان نرخ 750 میلیون تومان روزهای گذشته خرید و فروش می‌شود.

ام‎‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری از دیگر خودروهای ارزان‌قیمت بازار خودروهای مونتاژی، امروز حدود پنج میلیون تومان افت قیمت دارد که همین امر، قیمت این کراس‌اوور را به 735 میلیون تومان رساند.

فیدلیتی پرایم بهمن موتور که یکی از پرطرفدارترین‌های بازار خودروهای مونتاژی محسوب می‌شود، حدود 20 میلیون تومان کاهش نرخ را تجربه کرده و همین امر، قیمت فیدلیتی را به یک میلیارد و 660 میلیون تومان می‌رساند.

فونیکس تیگو 7 پرو، از کراس‌اوورهای تولیدی مدیران خودرو نیز همانند رقیب خود یعنی فیدلیتی، با حدود 20 میلیون تومان افت قیمتی نسبت به ابتدای روز، به نرخ یک میلیارد و 770 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو خارجی 22 مرداد

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اینکه شاخصه‌های تأثیرگذار بازار هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنین میل دلار به کاهش بیشتر شده، انتظار یک بازار کاهشی نیز از این هفته بعید نیست. بنابراین قیمت خودرو، احتمالاً بازهم نسبت به امروز با افت نسبی در روزهای آینده همراه باشد.

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101257

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر