چرخ قیمت خودرو چگونه چرخید؟/بازی دلار و رکورد در بازار خودرو

قیمت هیچ یک از خودروهای داخلی و مونتاژی شامل افزایش قیمت نشده است و بازار تا به این لحظه کاملاً نزولی است.

چرخ قیمت خودرو چگونه چرخید؟/بازی دلار و رکورد در بازار خودرو

قیمت خودرو دوک مردادماه در اکثر محصولات با کاهش همراه بود.  قیمت خودروها کاملا دنده معکوس کشیدند. روند قیمت‌ خودرواز دو هفته پیش کاهشی شد قیمت دلار و رکورد در بازار خودرو ، بر قیمت خودرو خا موثر بود

قیمت خودرو،  امروز دوم مرداد ماه  ۱۴۰۲ قیمت هیچ یک از خودروهای داخلی و مونتاژی شامل افزایش قیمت نشده است و بازار تا به این لحظه کاملاً نزولی است.

سفر وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجی به تهران موجب شد تا در کنار نرخ دلار امروز شاهد افت بیش از پیش قیمت خودرو در بازار باشیم.

به گزارش اکوایران؛ به گفته فعالان بازار این روزها شکل و شمایل قیمت خودرو کاهشی است و این روند مشمول تمام بازارهای سرمایه‌ای می شود و عمده دلیل این کاهش به نبود نقدینگی باز می گردد و عوامل دیگری مانند اخبار سیاسی به این شیب شکل می‌دهد و آن را تندتر می‌کند.

اما در میان عوامل اثرگذار نبود خریدار در بازار نیز موجب شده تا این روزها شاهد کاهش معامله و رکود در بازار باشیم، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو این رکود تنها دربرگیرنده بازار خودرو نمی‌شود و سایر بازارها هم با این مشکل دست به گربیان هستند.  

اما امروز چرخ  قیمت خودرو چگونه چرخید؟ براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افت ۲ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شدند و بیشترین افت قیمت به «هایما S۵ پلاس» رسید و این خودرو با افت ۱۰ میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر «۲۰۷ پاناروما اتومات» هم در بازار کاهشی ۷ میلیونی داشت و دومین خودرو با بیشترین کاهش در میان پرطرفدارهای ایران خودرو نام گرفت.

از سوی دیگر در میان سایپایی‌ها امروز شاهد تغییر چندان قیمت در بازار نبودیم و بیشترین افت به «شاهین» رسید و این خودرو افتی ۵ میلیونی را تجربه کرد و سایر محصولات سایپا یا تغییر قیمت نداشتند و یا با افت یک میلیونی راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت ۵ میلیونی را تجربه کرد. «هایما S۵ پلاس» هم در بازار امروز با کاهش ۱۰ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم ۴۷۰ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۵ میلیونی داشت. «دناپلاس» هم امروز با افت یک میلیونی در بازار ۵۹۵ میلیون تومان قیمت خورد و  کاهش ۲ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز ۷۷۶ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۲ میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «۲۰۷ پاناراما اتومات» امروز ۷۶۰ میلیون قیمت خورد و کاهشی ۷ میلیونی داشت.

ایران اکو ۱

قیمت محصولات سایپا در بازار

مشخصات ماشینت رو بزن، قیمت ماشینت رو دربیار و راحت بفروشش!

تبلیغ

مشخصات ماشینت رو بزن، قیمت ماشینت رو دربیار و راحت بفروشش!

مشاهده

yn-ad

از سوی دیگر در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار ۵۳۲ میلیون تومانی شد و افت ۵ میلیونی را تجربه کرد. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R» در بازار ۳۲۷ میلیون تومان قیمت خورد و کاهش یک میلیون تومانی داشت، «کوییک معمولی» هم در بازار ۳۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت یک میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد در میان خانواده تیبا هم امروز «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۲۰ میلیونی قیمت گذاری شد و افتی ۳ میلیونی داشت و «تیبا ۲ معمولی» هم در بازار ۳۳۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز بدون تغییر در بازار ۳۲۳ میلیون تومان قیمت‌ خورد.

منبع: اکوایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98756

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر