یارانه میلیاردی به 23 میلیون نفر / 12500میلیارد تومان یارانه به سه دهک ثروتمند پرداخت شده است

12500 میلیارد تومان یارانه به سه دهک ثروتمند پرداخت شده است

یارانه میلیاردی به 23 میلیون نفر  /  12500میلیارد تومان یارانه به سه دهک ثروتمند پرداخت شده است

بر اساس گزارش تفریغ بودجه، در حالی که بخشی از منابع هدفمندی صرف پرداخت یارانه بنزینی شد، ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به سه دهک ثروتمند پرداخت شده است.از سوی دیگر  علیرغم شناسایی بیش از ۲۳ میلیون نفر یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیر اقدامی جهت قطع یارانه نقدی آنها انجام نشده است. لذا مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به این افراد پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید : یارانه ثروتمندان چقدر است


دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۲ هزار ۵۷۶ میلیارد تومان یارانه نقدی به سه دهک بالا پرداخت کردند. اما یارانه ثرورتمندان بر اساس قانون باید حذف می‌شد.

دیوان محاسبات گزارش داد بیش از ۲۳ میلیون نفر از سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده‌اند اما به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای قطع یارانه اعلام نشده است.

در این گزارش اعلام شد: طبق جز یک قانون بودجه سال ۹۹، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و براساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌ بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد،‌ اقدام کند.

نتایج تفریغ بودجه نشان می‌دهد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اجرای حکم این بند و ماد ه ۴ آیین نامه اجرایی آن، نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی یارانه بگیران از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به شرح زیر اقدام نموده است.

در حال حاضر ۷۶ میلیون ۸۵۵ هزار نفر یارانه بگیر ثبت شده که از این میزان ۲۳ میلیون و ۳۳ هزار نفر یارانه بگیر سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده اند که البته به سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اعلام نشد.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1236

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر