پرسپولیسی

چهره محبوب پرسپولیسی ها جایگاهش را در تیم از دست داد؟

احتمالاً در شروع فصل جدید، ستاره گرجستانی پرسپولیس از روی نیمکت کارش را آغاز خواهد کرد.

چهره محبوب پرسپولیسی ها جایگاهش را در تیم از دست داد؟

پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه تنها ۳ خرید داشته تا به لحاظ کمیت در بین ۱۶ تیم شرکت‌کننده کمترین خرید را سرخ‌ها داشته باشند اما به لحاظ کیفی، شرایط در اردوی سرخ‌پوشان پایتخت مطلوب است و آن‌ها توانسته در خط دفاع و خط هافبک خود موازنه قدرت فوق‌العاده‌ای را برقرار کنند. مهم‌ترین خرید پرسپولیسی‌ها در بازار تابستانه، جلب رضایت محمدحسین کنعانی‌زادگان برای بازگشت به جمع سرخ‌پوشان پایتخت بود تا پرستاره‌ترین خط دفاعی لیگ بیست‌وسوم در اختیار پرسپولیس باشد.

کنعانی‌زادگان در شرایطی بعد از گذراندن روزهای پرنوسان در فوتبال قطر به پرسپولیس بازگشته که در کنار جذب او، مدیران باشگاه پرسپولیس توانستند با گیورگی گولسیانی هم به توافق برسند و مرتضی پورعلی‌گنجی هم با توجه به قرارداد ۲ ساله‌اش با سرخ‌ها، همچنان در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی است تا دردسر شیرینی را سرمربی پرسپولیس در فصل جدید برای چینش خط دفاعی تیمش داشته باشد؛ آن‌هم در شرایطی‌که هر ۳ مدافع موردنظر گل‌محمدی، چهره‌های تراز اول هستند و به این فهرست باید نام فرشاد فرجی و حتی علی نعمتی را هم اضافه کرد!

۳ ستاره و عدم اعتقاد یحیی به دفاع ۳ نفره!

گولسیانی که به تازگی با مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قراردادش به توافق رسیده، در حالی به دنبال آن است تا دومین فصل حضورش در پرسپولیس را تجربه کند که به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار او در جمع سرخ‌پوشان پایتخت است. رصد شرایط پرسپولیس در بازی‌های دوستانه و ترکیب‌های چینش شده از سوی یحیی گل‌محمدی نشان می‌دهد که سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت به دنبال آن است تا بیشتر به زوج کنعانی‌زادگان و پورعلی‌گنجی اعتماد کند و این مسئله بدان معناست که گولسیانی از شانس حداقلی برای حضور در خط دفاعی پرسپولیس برخوردار است.

یحیی گل‌محمدی بارها توضیح داده که اعتقادی به بهره‌وری از سیستم ۳ دفاعه ندارد و نمی‌خواهد آرایش تیمش را با حضور همزمان ۳ مدافع میانی چینش کند و همین مسئله باعث شده تا بیش از پیش احتمال نیمکت‌نشینی گولسیانی مطرح باشد؛ به‌ویژه آنکه سرمربی پرسپولیس در آخرین گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها در حاشیه تمرین پرسپولیس گفت: «اینکه سیستم سه دفاعه بازی کنیم، منتفی است. ما در سه تورنمنت حضور داریم و حتی به بازیکنان جوان هم احتیاج داریم چه برسد به سه دفاع ملی‌پوش. هر کدام آماده‌تر باشند و در سیستمی که احتیاج داریم، بازی خواهیم کرد. هدف ما موفقیت است و باید در این راه به هم کمک کنیم. همه بازیکنان این فرصت را دارند که خودشان را نشان دهند».

روزهای سخت در انتظار ستاره گرجستانی

گیورگی گولسیانی که فصل گذشته بهترین گلزن پرسپولیس بود و توانست در لیگ برتر و جام حذفی جمعاً ۱۰ گل به‌ثمر برساند، حالا به‌نظر می‌رسد که جایگاه خود را در ترکیب پرسپولیس از دست داده و باید چشم‌انتظار لغزش احتمالی کنعانی‌زادگان و یا پورعلی‌گنجی باشد تا بتواند به ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت بازگردد. جالب آنکه گولسیانی فصل گذشته پنالتی‌زن اول پرسپولیس هم بود اما به نظر می‌رسد که این عنوان هم از مدافع گرجستانی سلب شده و در صورت حضور کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی، او احتمالا مامور زدن پنالتی‌های پرسپولیس است.

گولسیانی که در فصل اول حضورش در پرسپولیس توانست هم بهترین گلزن این تیم شود و هم اینکه در قامت گلزن در دربی پایتخت درخشید، حالا باید برای یک فصل پرچالش و البته احتمالاً توأمان با نیمکت‌نشینی خود را آماده کند. البته که باتوجه به قانون حضور بازیکنان خارجی در ۴۰ درصد از بازی‌های فصل برای جلوگیری از سوخته شدن سهمیه جذب بازیکن خارجی، مدافع گرجستانی این امیدواری را دارد تا بتواند فرصت بازی مناسبی را در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت در فصل جدید به‌دست آورد اما با این‌حال بعید به نظر می‌رسد که او به مانند فصل گذشته حداقل ۳۱ بازی در ترکیب اولیه پرسپولیس حضور داشته باشد!

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99953

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر