انتخابات ریاست‌جمهوری

انتخابات ریاست‌جمهوری و صدای پای لاریجانی؟ | لاریجانی به جای رئیسی

لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد، اما صلاحیت وی توسط شورای نگهبان رد شد. اکنون پرسش این است که آیا علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد و در صورت ثبت نام، صلاحیت او تایید خواهد شد؟

انتخابات ریاست‌جمهوری و صدای پای لاریجانی؟ | لاریجانی به جای رئیسی

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس چندی قبل گفت: «آقای لاریجانی تصمیم برای ورود به انتخابات مجلس ندارد. افرادی که می‌گویند ایشان به انتخابات ورود می‌کند، بهتر است دلایل خود را نیز مطرح کنند. آقای لاریجانی صراحتا اعلام کرده بود که قصد ورود به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ندارد. چند ماه پیش من در مصاحبه‌ای این موضوع را اعلام کردم و از ایشان نقل قول کردم و خود آقای لاریجانی نیز سخن من را مورد تایید کرد. هم اکنون نیز تکرار می‌کنم که ایشان قصد ورود به انتخابات را ندارد و اگر قرار بود وارد شود، در انتخابات یازدهم وارد می‌شد و دلیلی وجود نداشت که حضور خود را برای یک دوره قطع کند.»

انتخابات ریاست‌جمهوری و صدای پای لاریجانی؟

اما رصد تحرکات اخیر علی لاریجانی و نزدیکانش نشان می‌دهد احتمال ارائه لیست انتخاباتی ازسوی او جدی‌تر شده است.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که او به آذری‌جهرمی پیشنهاد حضور در انتخابات مجلس را داده است.

در همین حال بسیاری بیانیه اخیر علی لاریجانی را در محکومیت قرآن‌سوزی و حمایت از پیشنهاد سیدحسن نصرالله در اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی را دلیلی بر فعال شدن مجدد او در فضای سیاسی کشور قلمداد می‌کنند.

همزمان با این اخبار، گزارش‌های رسیده از فعال شدن حسن روحانی و نزدیکانش برای رسیدن به یک لیست انتخاباتی حکایت می‌کند. از سوی دیگر فعالیت محمدباقر قالیباف و نزدیکانش برای انتخابات مجلس نیز قوت گرفته است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98779

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر