تکلیف فیلترینگ مشخص شد | شبکه‌های اجتماعی کی رفع فیلتر می‌شوند؟

وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

تکلیف فیلترینگ مشخص شد |  شبکه‌های اجتماعی کی رفع فیلتر می‌شوند؟

فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران کی برداشته می شود؟فیلترینگ اینترنت در ایران پس از اعتراضات و حوادث ۱۴۰۱، با شدت بیشتری  مواجه شد. امروز وزیر ارتباطات بازهم شرط رفع فیلترینگ را تکرار کرد . وزیر ارتباطات گفت :رفع فیلترینگ  پیام‌رسان‌ها تا زمانی که دفتر در ایران نداشته باشند منطقی نیست

یک نظرسنجی نشان می‌دهد نشان می‌دهند که با وجود فیلترینگ اینترنت و فیلتر بودن تلگرام، اینستاگرام و توییتر در ایران، بیش از ۹۶ درصد کاربران به صورت روزمره از فیلترشکن استفاده می‌کنند. بر اساس نظرسنجی جامعی که ماهنامه «پیوست» انجام داده، ۲۶ درصد کاربران پیش از فیلتر شدن اینستاگرام، واتس‌ اپ و گوگل‌ پلی از VPN استفاده نمی‌کردند.

وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی  توضیحاتی ارائه کرد.

اینترنت

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت : رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها تا زمانی که دفتر در ایران نداشته باشند منطقی نیست

توضیحات وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و قیمت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت : رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها تا زمانی که دفتر در ایران نداشته باشند منطقی نیست

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات که صبح امروز به علت قطعی برق در سالن افتتاحیه نمایشگاه الکامپ نتوانست سخنرانی کند، حین دیدار از غرفه‌های نمایشگاه به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

زارع‌پور در مورد اظهاراتی که چندی پیش کرده و گفته بود فقط ۱۰ درصد نیاز ما به اینترنت بین‌المللی است گفت: من هرگز چنین چیزی نگفته‌ام. بحث ما در مورد پیام‌رسان‌ها بود و گفتم ۹۰ درصد نیاز پیام‌رسانی مخاطبان در داخل است. ما هرچقدر نیاز به پهنای باند بین‌المللی باشد حتما فراهم می‌کنیم. 

او در مورد اختلال روز جمعه گفت: با اینکه ۲.۵ ترابیت از ظرفیت کشور قطع شد ولی بلافاصله جایگزین شد چون ما سه برابر نیاز کشور اینترنت تامین کرده‌ایم. در سال ۱۴۰۰ زمانی که ۴۳۰ گیگ از ارتباط در خلیج فارس قطع شد ما تا چند روز اختلال داشتیم و این چند روز به چند ساعت کاهش پیدا کرده و این کار بزرگی است.

همچنین تاکید کرد: ما در وزارت ارتباطات تمام تلاشمان این است که زیرساخت‌های ارتباطی را تقویت کنیم و توسعه دهیم و بهترین‌ زیرساخت‌ها را برای فعالیت استارتاپ و مردم فراهم کنیم. 

وزیر ارتباطات درباره محدودیت‌ها و فیلترینگ دوباره گفت: این موضوع خارج از اراده ما اتفاق افتاده و در جای خود قابل بحث است اما من به آقای توانگر هم گفتم تقلیل دادن اقتصاد دیجیتال به یک پلتفرم امریکایی، ظلم در حق اقتصاد دیجیتال ایران است. 

او درباره اختلالات اینترنت هم گفت: هر اختلالی که مشاهده می‌کنید ما مخالف آن هستیم، مصداق بفرمایید حتما دوستان ما در زیرساخت رسیدگی می‌کنند. ما کوچکترین اختلالی را در شبکه‌های ارتباطی کشور برنمی‌تابیم. 

زارع‌پور در ادامه گفت: من با صدای بلند گفتم که از نظر فنی موافق رفع فیلتر بعضی از پلتفرم‌ها مثل گوگل‌پلی هستیم ولی در مورد پیام‌رسان‌ها تا زمانی که دفتر در ایران نداشته باشند منطقی نیست. شما کسب و کار مردم را به سمت پلتفرمی می‌برید که پاسخگو نیست و مثل این است که بخشی از اقتصاد دیجیتال را روی گسلی بنا کنید که هر دفعه با یک زلزله دو ریشتری فرو می‌ریزد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94018

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        چقدر مفید و مختصر...خوب شد روشن شدیم

      ارسال نظر