محسن رضایی از دولت رفت

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور باتوجه به انتقادات از عملکرد شورای هماهنگی سران قوا، به عنوان دبیر این شورا منصوب شد.

محسن رضایی از دولت رفت

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌‌جمهور از دولت استعفا داد. محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور باتوجه به انتقادات از عملکرد شورای هماهنگی سران قوا، به عنوان دبیر این شورا منصوب شد. محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌‌جمهور که چندی است خبر از کناره‌گیری او از دولت مطرح است، امروز نوید آغاز اصلاحات اقتصادی داد. پیش از این بارها از کناره‌گیری محسن رضایی اخبار مختلفی منتشر شده بود.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ضمن قبول استعفای «محسن رضایی» از معاونت اقتصادی دولت، طی حکمی، محسن رضایی را به‌عنوان رئیس دبیرخانه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب کرد. 

پیرو انتقادات از عملکرد شورای هماهنگی سران قوا، با حکم رئیس‌جمهور، محسن رضایی به‌عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا و رئیس دبیرخانه آن منصوب شد.

بیشتر بخوانید: عملیات فریب محسن رضایی! | معاون اقتصادی رئیسی دقیقا کجاست؟ + فیلم

در همین رابطه محسن رضایی به منظور تاسیس دبیرخانه شورای هماهنگی سه قوه از معاونت اقتصادی رئیس جمهور استعفا داد.

محسن رضایی

بر اساس ادعای برخی از منابع خبری بالاخره استعفای محسن رضایی مورد پذیرش قرار گرفت و مطابق با ماموریت‌های محوله رهبر انقلاب به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مسئولیت دبیری آن به محسن رضایی سپرده شد. دبیرخانه‌ای که ظاهرا نقش جدی‌تری نسبت به معاونت اقتصادی ایفا می‌کند.

جزئیات تازه از استعفای محسن رضایی

خبرگزاری تسنیم نوشت: یک فرد نزدیک به محسن رضایی، ضمن تایید خبر استعفای رضایی از معاونت اقتصادی دولت گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی‌ای که در جمع دانشجویان داشتند، نسبت به عدم تحقق اهداف شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا انتقاد کرده بودند.

او افزود: بر همین اساس تغییراتی در شورای‌عالی در نظر گرفته شد که یکی از مهمترین این تغییرات تکمیل دبیرخانه دائمی و تمام‌وقت برای این شورای‌ عالی به‌منظور ساماندهی بهتر برگزاری جلسات تا پیگیری مصوبات است؛ رئیس‌جمهور به‌عنوان فرمانده شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای ساماندهی وظایف جدید دبیرخانه، طی حکمی آقای محسن رضایی را به‌عنوان رئیس دبیرخانه شورای‌عالی منصوب کردند که این حکم به‌زودی به‌شکل رسمی اعلام خواهد شد.

رئیس‌جمهور 3 شهریور 1400، در حکمی محسن رضایی را به سمت «معاون اقتصادی» خود، «دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» و «دبیر ستاد اقتصادی دولت» منصوب کرد.

متن حکم جدید رئیسی برای محسن رضایی منتشر شد

حکم رییس جمهور برای محسن رضایی

 رئیس‌جمهور، محسن رضایی را به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب کرد.

در متن حکم حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان برای محسن رضایی که صبح امروز خبر موافقت با استعفایش از سمت معاونت اقتصادی ریاست جمهوری منتشر شد به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا آمده است:

«با عنایت به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی و با توجه به اهمیت اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با موقعیت جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به موجب این ابلاغ به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب می‌شوید.

 

فعال نمودن دبیرخانه شورا با بهره گیری از کارشناسان دستگاه‌های ذیربط، بررسی دقیق و کارشناسانه موضوعات ارجاعی و دستور جلسات، انطباق آن با ماموریت محول و لحاظ ضرورت تصمیم گیری در هر مورد، پیگیری اجرای مصوبات و ارائه گزارش نوبه‌ای مبتنی بر نظام نامه داخلی از اهم مسئولیت‌های جنابعالی می‌باشد.

به جهت اهمیت موضوع و لزوم اهتمام جدی و ممحض شدن در ماموریت محوله، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جنابعالی با استعفای شما از سمت معاونت اقتصادی رییس جمهور موافقت می‌شود.

دوام توفیقات جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91678

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر