کرمانشاه همچنان می‌لرزد

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ زمین لرزه بالای ۴.۷ و ۴ ریشتر«گهواره» در استان کرمانشاه را لرزانده است که به دنبال آن ۵ پس‌لرزه نیز رخ داده است.

کرمانشاه همچنان می‌لرزد

زلزله همچنان استان کرمانشاه را می‌لرزاند. با ثبت هشتمین زلزله در کمتر از ۱۴ ساعت گذشته، استان کرمانشاه همچنان می‌لرزد.

صبح روز یکشنبه «۱۳ خردادماه ۱۴۰۲» از ساعت ۸:۲۱ با ثبت زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر به مرکزیت شهر گهواره از توابع شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه زمین لرزه‌ها در استان کرمانشاه آغاز شد.

در ادامه زلزله دیگری به بزرگی ۴ ریشتر در شهر گهواره در ساعت ۸:۲۴ به ثبت رسید.

این ۲ زمین‌لرزه، بزرگ‌ترین لرزش‌های امروز در استان کرمانشاه بود اما لرزش‌ها به همین‌جا ختم نشد و ساعت ۱۰:۲۸ زلزله دیگری به بزرگی ۲.۵ ریشتر در گهواره به ثبت رسد.

به فاصله کمتر از ۲ ساعت از این لرزش، زمین لرزه دیگری به بزرگی ۲.۹ ریشتر در گهواره به ثبت رسید تا مدار لرزش در استان کرمانشاه همچنان ادامه داشته باشد.

ساعت حوالی ۱۲:۴۹ نیز ۷ کیلومتری شهر قصرشیرین با بزرگی ۳ ریشتر لرزید تا نوار لرزش‌ها در استان کرمانشاه قطع نشود.

ساعت ۱۳:۴۰ و ۱۳:۵۱ نیز ۲ زلزله دیگر در گهواره به بزرگی ۲.۸ و ۲.۹ ریشتر به ثبت رسید.

اما در ساعت ۲۲:۴۱ زلزله دیگری به بزرگی ۲.۹ ریشتر در ۵ کیلومتری شهر گهواره و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به ثبت رسید تا نوار هشتگانه زمین لرزه در کرمانشاه ادامه داشته باشد.

این آخرین زلزله به ثبت رسیده تا این لحظه بوده است و به گفته مسئولین در هلال احمر استان کرمانشاه و اورژانس کرمانشاه این زلزله‌ها هیچ خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است.

تداوم زلزله‌ها در کرمانشاه

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ زمین لرزه بالای ۴.۷ و ۴ ریشتر«گهواره» در استان کرمانشاه را لرزانده است که به دنبال آن ۵ پس لرزه نیز رخ داده است.

به گزارش عرشه آنلاین، زلزله‌ ۴.۷ ریشتری گهواره در عمق ۸ کیلومتری زمین ساعت ۸:۲۱ دقیقه صبح روز گذشته به‌وقوع پیوست که بلافاصله در کمتر از سه دقیقه بعد، ساعت ۸ و ۲۴ دقیقه «گهواره» کرمانشاه برای بار دوم و این بار با شدت ۴ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید. که بعد از آن تا ساعت ۲۲ و ۴۱دقیقه شب گذشته ۵ پس‌لرزه با قدرت کمتر از ۳ ریشتری(۲.۵، ۲.۹، ۲.۸، ۲.۹ و۲.۹) در گهواره شهرستان دالاهو از توابع استان کرمانشاه ثبت شده است.

جلیلیان، فرماندار دالاهو در این رابطه گفت: در کوتاه‌ترین زمان جلسه مدیریت بحران شهرستان برگزار و دستگاه‌های متولی به بررسی وضعیت خسارت‌های احتمالی پرداختند که خوشبختانه خسارت جدی جانی گزارش نشده، تنها موارد محدودی در خصوص خسارت حداقلی به منازل فرسوده  اتفاق افتاده که بنیاد مسکن در حال برآورد خسارت است.

وقوع زلزله‌ای با قدرت ۳ ریشتر در قصرشیرین از هشت زلزله و پس‌لرزه‌ای است که طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه رخ داده که در همه موارد هیچگونه خسارت جدی جانی و مالی گزارش نشده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90527

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر