جلسه مهم برای تعیین قیمت گندم| نرخ تضمینی گندم افزایش می‌یابد؟

آخرین اخبار و جزئیات درباره اصلاح و افزایش قیمت گندم و قیمت خرید تضمینی گندم از گندمکاران اعلام شد.

جلسه مهم برای تعیین قیمت گندم| نرخ تضمینی گندم افزایش می‌یابد؟

جلسه مهم برای تعیین قیمت گندم و قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم، روز سه شنبه برگزار می شود  عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفته است که احتمال دارد سه‌شنبه هفته آینده (۱۶ خرداد)، در مورد قیمت گندم تصمیم‌گیری شود. . کشاورزان نسبت به تعلل در اصلاح قیمت گندم و اظهارات برخی مسئولان مبنی بر مناسب بودن قیمت خرید تضمینی گندم به شدت معترض هستند.

 

مقامات دولتی از پرداخت هزینه خرید تضمینی گندم می‌گویند و کشاورزان تاکید می‌کنند دولت هنوز با آنها تسویه نکرده است. در این میان، بحث‌ها همچنان در مورد نرخ تضمینی گندم ادامه دارد. کشاورزان از قیمت مصوب ناراضی هستند و دولت هم وعده افزایش می‌دهد. اختلاف نظر دولت و کشاورزان در مورد خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد. از یک سو مقامات دولتی مدعی تسویه حساب با گندم‌کاران تا پایان اردیبهشت هستند اما آنها می‌گویند هنوز پولی دریافت نکرده‌اند یا مبلغ پرداختی کامل نیست. از سوی دیگر، کشاورزان نرخ مصوب امسال را برای خرید تضمینی قبول ندارند و خواهان افزایش آن هستند.

نرخ تضمینی گندم در حال حاضر ۱۵ هزار تومان است. به دنبال درخواست‌های کشاورزان برای افزایش دو هزارتومانی این مبلغ، اعلام شد که سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دستور بررسی برای اصلاح آن را به وزارت جهاد کشاورزی داده است. اما محمد آقامیری سرپرست این وزارتخانه می‌گوید اعتبارات تخصیص یافته به خرید تضمینی گندم حتی از نرخ فعلی آن نیز کمتر است. به گفته او، دولت در تعیین میزان اعتبارات، نرخ پیشین آن (۱۳ هزار تومان) را در نظر گرفته است.

اینجا را بخوانید : صدای گندمکاران از عدم پرداخت به موقع طلبشان درآمد

او شرط افزایش نرخ تضمینی گندم به ۱۷ هزار تومان را اختصاص منابع مالی جدید به وزارتخانه جهاد کشاورزی می‌داند.با این اوصاف همچنان تکلیف اصلاح نرخ گندم مشخص نیست و باید دید که آیا سازمان برنامه و بودجه با اختصاص اعتبارات جدید برای این موضوع موافقت می‌کند یا خیر؟

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم که در جلسه پیش رو به نرخ مدنظر مطابق با هزینه های تولید و سود متعارف برای کشاورزان برسیم.به گفته او، بخش صنف و صنعت اعلام آمادگی کرده که گندم مورد نیازشان را با نرخ واقعی خریداری کنند و در مقابل از سازمان حمایت انتظار دارند که بر پایه قیمت تمام شده برای محصولاتشان قیمت تعیین کنند که این موضوع گشایشی است که حداقل می توانند

بیشتر بخوانید: خبر خوش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره قیمت گندم | قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار تومان می‌شود؟

 

قیمت گندم

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90357

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر