حمله دوباره شهپادها به کشتی‌های روسی/ جنگ به دریا کشیده شد

یک منبع اوکراینی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که یک پهپاد دریایی با ۴۵۰ کیلوگرم تی‌ان‌تی به کشتی روسی حمله کرده است.

حمله دوباره شهپادها به کشتی‌های روسی/ جنگ به دریا کشیده شد

عرشه آنلاین:یک منبع اوکراینی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که یک پهپاد دریایی با ۴۵۰ کیلوگرم تی‌ان‌تی به کشتی روسی حمله کرده است.

یک کشتی روسی حامل سوخت توسط شهپادهای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته و از کار افتاده است که گمان می‌رود اولین حمله به یک نفتکش تجاری از زمان خروج مسکو از قرارداد حفاظت از کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه باشد. این کشتی در تنگه کرچ بین روسیه و شبه جزیره اشغالی کریمه مورد اصابت قرار گرفت.

چندین وبلاگ نویس نظامی روسیه گفتند نفتکش سیگ در نزدیکی پل کریمه توسط یک شهپاد نیروی دریایی اوکراین مورد حمله قرار گرفت. تانکر سیگ آسیب محدودی دیده اما موتورش از کار افتاده است و طبق گزارش‌ها سوخت موجود در آن نشت نکرده است. خبرگزاری دولتی تاس روسیه به نقل از مقامات دریایی این کشور اعلام کرد این نفتکش پرچم روسیه را داشت که در دریای سیاه هدف قرار گرفت.

اوکراین تا کنون علنی اظهارنظری در باره این حمله نکرده است، با این حمله روز جمعه نیز، یک کشتی نیروی دریایی روسیه در حمله شهپاد اوکراینی در نزدیکی بندر نووروسیسک در دریای سیاه روسیه دچار نقص جدی شد.

کشتی‌های جنگی روسیه، پهپاد‌های اوکراین را که بامداد جمعه پایگاه دریاییاین کشور در نزدیکی بندر نووراسییسک در دریای سیاه را هدف قرار داده بودند، منهدم کردند. این بندر یکی از مراکز اصلی صادرات روسیه است. به گزارش کنسرسیوم خط لوله «کاسپین» که اداره یک پایانه نفتی را در این شهر بر عهده دارد، این حملات پهپادی باعث توقف موقت حرکت تمام کشتی‌ها شد. 

کاربران شبکه‌های اجتماعی روسیه نیز بامداد جمعه از شنیدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی بندر نووراسییسک خبر دادند که در صورت تایید این موضوع، این نخستین حمله اوکراین به یکی از مراکز اصلی تجاری روسیه خواهد بود. 

کنسرسیوم خط لوله «کاسپین» که در این بندر وظیفه بارگیری نفت در تانکر‌ها را برعهده دارد، همچنین اعلام کرد که تاسیسات این شرکت بر اثر حمله امروز هیچ آسیبی ندیده و بارگیری نفت روی تانکرهای پهلوگرفته ادامه دارد. 

یورونیوز گزارش داد: در ویدیوهای منتشر شده توسط خبرگزاری «آسترا» نیز حرکت کشتی‌ها در اطراف بندر نووراسییسک با صدای شلیک گلوله از سمت دریا همراه است. سازمان خدمات اضطراری نووراسییسک نیز گزارش‌ها مبنی بر وقوع انفجار را تایید کرده است.

منابع اوکراینی چه می‌گویند؟

یک منبع در سرویس‌ امنیتی اوکراین (SBU) دست داشتن این کشور در حمله پهپادی را تایید کرد. وی تاکید کرد که کشتی «اولنگورسکی گورنیاک» دچار خسارت جدی شد. این مقام گفت که این کشتی دیگر قادر به انجام ماموریت‌های جنگی خود نیست. میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین گفت که این حمله نشان می‌دهد که «پهپادها قوانین بازی را تغییر می‌دهند.»

یک منبع اوکراینی نیز به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که یک پهپاد دریایی با ۴۵۰ کیلوگرم تی‌ان‌تی به کشتی حمله کرده است. وی مدعی شد که ۱۰۰ نظامی روس در کشتی حضور داشتند.

این منبع اوکراینی گفت که این حمله یک عملیات مشترک بین سرویس امنیتی اوکراین و نیروی دریایی کشور بوده است. 

از سوی دیگر، روسیه همچنین از حمله پهپاد‌های اوکراین به کشتی‌های جنگی خود که در حال اسکورت یک شناور غیرنظامی بودند، خبرداد. به گزارش خبرگزاری تاس، دفاع هوایی روسیه روز جمعه ده پهپاد اوکراینی را نیز در اطراف شبه‌جزیره کریمه سرنگون کرده است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31995

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر