چرا امکان شناسایی خودروهای فرسوده در تهران وجود ندارد؟

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به مراجعه تنها ۵۰ درصد از خودروها به مراکز معاینه فنی پایتخت گفت: خودروهایی که به دلیل فرسودگی نمی‌توانند معاینه فنی بگیرند را در آمار نداریم چرا که به مراکز دیگر که معاینه فنی را راحت‌تر صادر می‌کنند، مراجعه می‌کنند.

چرا امکان شناسایی خودروهای فرسوده در تهران وجود ندارد؟

به گزارش عرشه آنلاین، «حسین مقدم» مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: 

درباره مقایسه عیب خودروها در مراکز معاینه فنی با توجه به بالارفتن تعداد خودروهای فرسوده در کشور به دلیل شرایط تحریمی و همچنین از رده خارج نشده خودروهای فرسوده نسبت به سالهای قبل توضیح داد: حدود ۵۰ درصد از آن چیزی که خودروی مشمول در شهر تهران می‌دانیم به مراکز معاینه فنی در شهر تهران مراجعه می‌کنند و مابقی به شهرستان‌های اقماری تهران و یا شهرستان‌های مجاور استان تهران مراجعه می‌کنند. 

او ادامه داد: در نتیجه قضاوت ما بر روی این ۵۰ درصد است. در بین این ۵۰ درصد تغییر محسوسی بر روی علل مردودی ندیده‌ایم چرا که مستمر به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند و از درصدی از مطلوبیت در نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای برخوردار هستند چرا که به صورت سالانه چک می‌شوند و در نتیجه نسبت به سال قبل خراب‌تر نیستند و به دلیل مراجعه و علت‌یابی همیشه رفع نقص شده اند. 

مقدم اضافه کرد: شاید آن‌هایی که به دلیل فرسودگی نمی‌توانند معاینه فنی بگیرند را در آمار نداریم چرا که به مراکز دیگر که معاینه فنی را راحت‌تر صادر می‌کنند مراجعه دارند. 

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران درباره بررسی سلامت ایربیگ خودروها در مراجعه به مراکز معاینه فنی با توجه به اینکه در تصادفات اخیر کشور مساله ساز شدند گفت: در معاینه فنی لزوما احتیاج نیست که این مورد کنترل شود و اصلا قابلیت کنترل ندارد. در خودروهایی که مجهز به ایربیگ هستند و یا سیستم‌های ایمنی مضاعف وجود دارد، این خودروها چراغ‌های اخطار دارند و در صورتی که مشکلی داشته باشند این چراغ‌های اخظار روشن می‌شود. 

او ادامه داد: نمی‌شود گفت که در تصادفات تمامی خودروها نقص داشتند و چراغ ایربگ آن‌ها روشن بوده، اگر نقصی در طراحی داشته باشند باعث شده است که ایربیگ‌ها فعال نشوند در غیر اینصورت با وجود چراغ هشدار دهنده صاحب ماشین بدون اینکه نیاز به معاینه فنی باشد می‌تواند به نقص ایمنی در مورد ایربیگ‌ها پی ببرد. 

مقدم افزود: تا زمان وقوع تصادف و فعال نشدن سیستم ایربیگ معاینه فنی نمی‌تواند تشخیص دهد که سیستم درست کار می‌کند یا خیر. این آزمون‌ها مربوط به زمان تولید است که باید انجام شود و نمی‌شود در مراکز معاینه فنی آنرا کنترل کرد. 

منبع: ایلنا

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13857

ارسال نظر