هجوم مردم برای خرید ربع سکه! محبوب‌ترین سکه طلا در بازار این سکه است

آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

هجوم مردم برای خرید ربع سکه! محبوب‌ترین سکه طلا در بازار  این سکه است

آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

همشهری نوشت : مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز اولین جلسه حراج سکه تا امروز طی ۱۰ جلسه حراج ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

هفته گذشته دهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار معاملات این مرکز برگزار شد و در آن ۷۲۱۸ قطعه سکه معامله و در مجموع طی ۱۰ جلسه حراج تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه معامله و خریداری شد.

طبق گزارش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در دهمین جلسه حراج سکه که در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، تعداد ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و از مجموع ۱۰ هزار و ۷۶۸ سکه تمام، تعداد ۱۵۲۷ قطعه سکه با میانگین ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این راستا اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: طی ۱۰ جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ۲۲۷ هزار و ۵۴۴ قطعه ربع سکه عرضه شد که ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، معامله شد. همچنین از میزان ۳۴ هزار و ۹۹۵ قطه نیم سکه عرضه شده، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه، و از ۳۹ هزار و ۳۲۹ قطعه تمام سکه عرضه شده، تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه، معامله شد.

بالسینی در ادامه با اعلام تعداد کل قطعه سکه عرضه و معامله شده از سوی این مرکز اظهار کرد: در مجموعه طی ۱۰ جلسه حراج فوق الذکر تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۶۸ قطعه سکه عرضه و تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه ربع، نیم و تمام سکه معامله و خریداری شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران جلسات حراج سکه ادامه دارد و پس از تایید از سوی بانک مرکزی، زمان آن توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134762

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر