3 هشدار مهم و فوری هواشناسی تا چهارشنبه

سازمان هواشناسی امروز، شنبه، 25 فروردین 3 هشدار سطح نارنجی هواشناسی، سطح نارنجی دریایی و زرد هواشناسی هواشناسی را صادر کرد.

 3 هشدار مهم و فوری هواشناسی تا چهارشنبه

سازمان هواشناسی امروز، شنبه، ۲۵ فروردین ۳ هشدار سطح نارنجی هواشناسی، سطح نارنجی دریایی و زرد هواشناسی هواشناسی را صادر کرد.

در هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داده و زمان آن از یکشنبه، ۲۶ فروردین تا چهارشنبه، ۲۹ فروردین اعلام شده است.

نوع مخاطره در این هشدار رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ است که روز یک‌شنبه شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، روز سه‌شنبه فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب اصفهان، جنوب و غرب کرمان، جنوب بوشهر، جنوب یزد، شرق استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز چهارشنبه نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، جنوب یزد، شرق فارس را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

اثر مخاطره در این هشدار، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی است.

هشدار زرد هواشناسی

آن‌طور که سازمان هواشناسی اعلام کرده است در هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی از امروز، شنبه تا چهارشنبه شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ خواهیم بود. شنبه، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شرق هرمزگان، شرق و ارتفاعات مازندران، ارتفاعات شرقی تهران، ارتفاعات کرمان و یک‌شنبه خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، ارتفاعات گلستان، یزد، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تحت‌تاثیر این سامانه هستند.

همچنین روز دوشنبه کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شرق خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان، روز سه‌شنبه کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، نیمه جنوبی اصفهان، ارتفاعات استانهای تهران و مازندران و چهارشنبه خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد تحت‌تاثیر این سامانه هستند.

اثر مخاطره در این هشدار، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب پذیر ذکر شده است.

هشدار دریایی نارنجی

هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی درباره وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج منتشر شده است. آغاز این هشدار صبح دوشنبه، ۲۷ فروردین و پایان آن پنجشنبه،۳۰ فروردین اعلام شده است که طی آن، شاهد وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱تا ۲/۵متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲/۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

منطقه اثر این سامانه، مناطق ساحلی و دور از ساحل هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی جنوبی بوشهر است و روز پنج‌شنبه دریای عمان به این مناطق اضافه می‌شود.

در این مدت احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد و هواشناسی توصیه کرده است که تمهیدات لازم در مناطق دریایی و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133391

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر