قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ابلاغ شد

قیمت هر کیلوگرم گندم اعلام شد.

قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ابلاغ شد

قیمت گندم چقدر افزایش یافت؟ قیمت هر کیلوگرم گندم اعلام شد. مناقشه سر افزایش قیمت گندم همچنان ادامه دارد. قیمت گندم و قیمت خرید توافقی هر کیلو گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان  تعیین شده است. تعیین و اعلام قیمت گندم توسط شورای قیمت‌گذاری برای سال ۱۴۰۳ در حالی است کهگندمکاران با قیمت گندم موافق نیستند. 

جداول پاکی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌های کشور ابلاغ شد.

نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳  پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌های کشور ابلاغ شد تا مراکز خرید در استان‌ها بر اساس اصول و ضوابط تدوین شده و به صورت پکپارچه و هماهنگ، بزرگ‌ترین عملیات بازرگانی کشور را با وحدت رویه در عملکرد آغاز کنند.

 بر اساس این ابلاغیه، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید، هر کیلوگرم معمولی بر مبنای ۴ درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیر مفید، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم با همان اُفت، ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، دامنه اُفت مُفید ۸ درصد و اُفت غیر مُفید ۵ درصد است که به ازای هر درصد کاهش یا افزایش اُفت مُفید و غیر مُفید نسبت به قیمت پایه گندم معمولی، ۵۲۵ ریال و اُفت غیر مفید، ۲۱۰ تومان اعمال خواهد شد.

به موجب دستورالعمل ابلاغی، برای ایجاد هماهنگی و حُسن اجرای پروژه خرید تضمینی گندم در چهارچوب ابلاغیه، کارگروه‌ تحت عنوان "کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان" به ریاست استاندار هر استان و با عضویت رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مدیر تعاون روستایی، مدیر برنامه‌ریزی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، بانک عامل، بنیاد ملی گندمکاران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اتاق کشاورزی استان در همه استان‌ها و متناظر با آن در شهرستان‌های هر استان تشکیل خواهد شد.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133383

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر