ماجراب کشف موجودی عجیب و ترسناک دریایی؛ هیولای لاک نس چیست؟

شایعات مربوط به یک موجود عجیب و غریب که در آب های لاک نس زندگی می کند در طول دهه ها فراوان بوده است ، اما شواهد کمی برای حمایت از این ادعاها یافت شده است.

ماجراب کشف موجودی عجیب و ترسناک دریایی؛ هیولای لاک نس چیست؟

شایعات مربوط به یک موجود عجیب و غریب که در آب های لاک نس زندگی می کند در طول دهه ها فراوان بوده است ، اما شواهد کمی برای حمایت از این ادعاها یافت شده است.

 یکی از اولین مشاهدات که اعتقاد بر این است که تب نسی مدرن را تقویت کرده است، در ۲ مه ۱۹۳۳ رخ داد.

در این تاریخ، اینورنس کوریر داستان یک زوج محلی را منتشر کرد که ادعا می‌کنند یک حیوان عظیم را دیده اند که روی سطح زمین می‌چرخد و سقوط می‌کند.

یکی دیگر از مشاهدات مشهور ادعا شده عکس گرفته شده در سال ۱۹۳۴ توسط سرهنگ رابرت کنت ویلسون است.

بعدا توسط یکی از شرکت کنندگان، کریس اسپرلینگ، که در بستر مرگش، نشان داد که این عکس‌ها صحنه سازی شده اند، به عنوان یک فریب آشکار شد.

سایر مشاهدات عکس جیمز گری از سال ۲۰۰۱ زمانی که او و دوستش پیتر لیوینگز در حال ماهیگیری در دریاچه بودند، در حالی که عکس مبهم هیو گری از آنچه که به نظر می‌رسد یک موجود دریایی بزرگ است در سال ۱۹۳۳ در دیلی اکسپرس منتشر شد.

گفته می‌شود اولین مشاهده گزارش شده از این هیولا در یک D ۵۶۵ توسط یک مبلغ ایرلندی سنت کلمبا انجام شده است وقتی که او با یک حیوان غول پیکر در رودخانه نس برخورد کرد. اما هیچ کس تا به حال توضیح رضایت بخش برای این مشاهدات ارائه نکرده است اگرچه در سال ۲۰۱۹، استیو فلتام، متخصص " نسی " که ۲۴ سال را صرف تماشای دریاچه کرده است گفت که فکر می‌کند این در واقع یک ماهی گربه غول پیکر است که بومی آب‌های نزدیک دریای بالتیک و دریای خزر در اروپا است.

 

پس چه چیزی می‌تواند این مشاهدات مرموز را توضیح دهد؟

 

بسیاری از شاهدان نسی از اسکات‌های بزرگ و شبیه تمساح که در بالای ستون فقرات این موجود نشسته اند، یاد کرده اند. ماهیان خاویاری بومی نیز می‌توانند چند صد پوند وزن داشته باشند و دارای پشت‌های بلند باشند که باعث می‌شود تقریبا خزنده به نظر برسند.

 

بعضی‌ها معتقدند که نسی یک پلسیوسور گردن بلند است، مثل یک الاسموزور که به نوعی زنده ماند وقتی همه دایناسور‌های دیگر از بین رفتند.

 

دیگران می‌گویند که این مشاهدات به این دلیل است که کاج‌های اسکاتلندی می‌میرند و به دریاچه می‌افتند، قبل از اینکه به سرعت آب را قطع کنند و غرق شوند. در حالی که غرق می‌شوند، مواد شیمیایی گیاهی شروع به گیر انداختن حباب‌های کوچک هوا می‌کنند.

 

در نهایت، تعداد کافی از این‌ها جمع آوری می‌شوند تا چوب را به سمت بالا حرکت دهند، زیرا فشار عمیق شروع به تغییر شکل آن می‌کند و ظاهر یک حیوان را برای هوا می‌دهد.

منبع: برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133302

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر