پیش بینی شرایط اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۱ از زبان معاون مخبر

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد کشور در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصدی خواهد داشت.

پیش بینی شرایط اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۱ از زبان معاون مخبر

محمد هادی زاهدی وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از حضور تشکر از استاندار و مدیران استان از ابتدای سال به خدمت مردم مشغول هستند و همچنین پیگیری برخی از طرح‌های نیمه‌تمام در استان  بوده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه شعار سال، هم شعار اقتصادی و تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی است درمورد راهکارهای تولید با مدیران و استاندار بحث‌های مفیدی داشتیم.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات بخش‌های تولید و همچنین وجود ظرفیت‌های متعدد در استان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ براساس هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی برای اقتصاد در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم برای رفع محرومیت‌زدایی بخش‌هایی از کشور اقدام کنیم.

این مسؤول ادامه داد: استان مازندران این فرصت‌ها را دارد که بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند تا با تلاش مدیران بر مشکلات فائق آید.

زاهدی‌وفا بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای کمک به استاندار و مدیران استان را حتما در دستور کار داریم تا کارنامه قابل قبولی برای تحقق شعار سال داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید رابطه ارتباط محکمی بین مراکز علمی و تصمیم‌گیران اجرایی و تولید کشور به وجود بیاید تا ما بتوانیم سازمان تولید کشور را دانش‌بنیان کنیم، خاطرنشان کرد: در گام نخست باید بتوانیم ظرفیت‌های موجود را ارتقا دهیم؛ با توجه به اینکه بخشی از ظرفیت‌هایی که در کشور ایجاد شده معطل مانده و استفاده نکردیم.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در گام دوم باید بتوانیم ظرفیت‌های تولیدی کشور را با کمک دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مراکز علمی  افزایش دهیم.

این مسؤول در ارتباط با مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام، گفت: این مشکل مزمنی بوده که از قدیم دولت به ارث برده و کثرت این پروژه‌ها و نبود اولویت‌بندی در تخصیص بودجه موجب شده که این پروژه‌ها کماکان نیمه‌تمام باقی بمانند؛ به‌طوری‌که برخی از این پروژه‌ها توجیه اقتصادی و فنی آن کاهش یافته است.

به گزارش فارس، زاهدی‌‌وفا یادآور شد: تلاش ما بر این است این پروژه‌ها با سرعت بتواند دوباره احیا شود و بعد هم با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یا ازطریق تامین مالی خارجی در طرح‌های ملی بتوانیم حرکتی در این پروژه‌ها ایجاد کرده و ظرفیت اشتغال‌زایی را استفاده کنیم که حتما می‌تواند در تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی نقش موثری داشته باشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13202

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر