فوری؛ سلاح انتحاری و رعب‌آور ایران را ببینید + فیلم

جزئیات رونمایی از سلاح جدید و مرگبار ابرموشک هایپرسونیک ایران اعلام شد.

فوری؛ سلاح انتحاری و رعب‌آور ایران را ببینید + فیلم

جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران منتشر شد. پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

دو تست از این پهپاد را می‌بینید. لحظه اصابت دوربردترین پهپاد انتحاری ایران را ببینید

پهپاد‌های انتحاری آرش از جمله سامانه‌‎های پهپادی ارتقا یافته در حوزه مقابله با اهداف پدافندی، استحکامات، تأسیسات و مراکز کنترل فرماندهی دشمن محسوب شده که در ۲ نوع با قابلیت‌های ویژه توسط سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع ساخته شده است.

 پهپاد «آرش-۱» به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو گرفته و به‌عنوان یکی از پهپاد‌های انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده است. این پرنده با بهره‌مندی از جست‌وجوگر‌های متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد و لذا می‌توان گفت پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

مزیت دیگر این پرنده بدون سرنشین نسبت به سایر پهپاد‌ها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب کرد و لذا این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می‌توان گفت «آرش-۱» برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است. علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف یعنی هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را داشته و نیز یکی از مهمترین مشخصات این پرنده بدون سرنشین برد عملیاتی آن بوده که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته به‌گونه‌ای که برد عملیاتی آن بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

پهپاد «آرش-۲» نیز یکی از پهپاد‌های ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری بوده که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است، «آرش-۲» که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند.

این پهپاد از روش پرتاب به‌وسیله JATO استفاده می‌کند و همین امر آن را بی نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر‌های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران این پرنده امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

به گزارش عرشه آنلاین،پهپاد آرش از خانواده پهپادهای کیان است. این پهپاد به عنوان نمونه توسعه یافته پهپاد کیان ۲ معرفی شده و دقیقا همان ویژگی‌های فیزیکی را داراست.این پهپاد به افتخار آرش کمانگیر، آرش نامیده شده است.

واکنش همراه با ترس رسانه‌های صهیونیستی به رونمایی از پهپاد جدید ایران؛ ۲۴ ساعت پرواز بدون توقف

رسانه‌های صهیونیستی درباره رونمایی از چندین پهپاد و سامانه‌های پدافندی در ایران خاطرنشان کردند که ایران از «دور-بردترین پهپاد جهان» برای تهدید اسرائیل رونمایی کرد.

پهپادهای معراج نیروی زمینی سپاه

 روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت: ایران روز جمعه در جریان یک رژه نظامی که مملو از بنرهایی بود که اسرائیل را تهدید می‌کرد، «دور-بردترین پهپاد جهان» را به نمایش گذاشت.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: این پهپاد یکی از تجهیزات نظامی هوایی و موشک‌هایی بود که نیروهای ایران در مراسمی در تهران به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ به نمایش گذاشتند و هفته‌ها پس از رونمایی جمهوری اسلامی ایران از هواپیمای بدون سرنشینی انجام گرفت که گفته می‌شود می‌تواند برای ۲۴ ساعت در آسمان باقی بماند.

تایمز آو اسرائیل همچنین با اشاره به وجود «بنرهای حاوی شعار علیه آمریکا و اسرائیل» در جریان رژه  نظامی روز جمعه‌ افزود: در این مراسم پوسترهایی بود که به زبان عبری و انگلیسی به اسرائیلی‌ها هشدار می‌داد «پناهگاه‌های خود را آماده کنید».

همچنین روزنامه جروزالم پست تیتر زد: ایران «دور-بردترین پهپاد جهان» را برای تهدید اسرائیل به نمایش گذاشت.

جروزالم پست افزود: ایران روز جمعه در سالگرد جنگ دهه ۱۹۸۰ با عراق، تجهیزات نظامی خود از جمله دور-بردترین پهپاد جهان» را به همراه موشک‌های بالستیک و مافوق صوت به نمایش گذاشت.

این رسانه‌های صهیونیستی در ادامه نوشت: جمهوری اسلامی ماه گذشته اعلام کرد که یک پهپاد پیشرفته به نام مهاجر-۱۰ با برد و مدت پرواز پیشرفته و همچنین با قابلیت حمل محموله بزرگ‌تر ساخته است.

به نوشته جروزالم پست، رسانه‌های ایران در آن زمان گزارش دادند که برد عملیاتی این هواپیمای بدون سرنشین ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۴۰ مایل) است و می‌تواند تا ۲۴ ساعت پرواز کند و به‌علاوه بار آن می‌تواند به ۳۰۰ کیلوگرم (۶۶۱ پوند) برسد که دو برابر ظرفیت پهپاد مهاجر-۶ است.

 پهباد آرش به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو می‌گیرد.  پهپاد تهاجمی «آرش»، به‌عنوان یکی از پهپادهای انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش جمهوری‌اسلامی طراحی و ساخته شده‌است و با بهره‌مندی از جست‌وجوگرهای متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد. «آرش» دوربردترین پهپاد انتحاری در جهان محسوب می‌شود.

آشنایی با پهپاد آرش

این پهپاد دارای سیستم‌هایی است که توانایی دریافت امواج راداری را دارند. این ویژگی در کنار حالت آشیانه یاب در پهپاد آرش سبب می شود تا این پرنده توانایی نقطه زنی هدف را به دست آورد.

پهپاد آرش

تصاویر نسل جدید پهپادهای ارتش ویژه جنگ الکترونیک | پهپاد انتحاری و ضدتشعشع امید که سر و صدای زیادی به پا کرد

مزیت دیگر پهپاد آرش نسبت به سایر پهپادها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب نمود. این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می توان گفت آرش برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است.

علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده بدون سرنشین، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف به سوی هدف پرتاب نمود. در واقع پهپاد آرش را می‌توان هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را نیز دارد. همچنین یکی از مهمترین مشخصات این پهپاد برد عملیاتی آن است که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته است. برد عملیاتی این پرنده بدون سرنشین دو هزار کیلومتر می‌باشد.

پهپاد آرشمشخصات

نوع: پهپاد انتحاری

تولید: ایران

وزن: بیشترین وزن برخاستن ۲۰۰ کیلوگرم

طول: ۴٫۵ متر

عرض: ۴ متر

برد نهایی: ۸۰۰۰ کیلومتر

سقف پرواز: ۱۲ هزار پا

سرعت: ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت

سکوی پرتاب: حامل متحرک زمینی یا شناور

پهپاد آرش

پهپاد آرش از نظر اندازه و ظاهرا تقریبا همان کیان ۲ است، اما یک تفاوت بزرگ در اینجا وجود دارد. در کنار بحث انتحاری، پهپاد آرش قابلیت سرکوب پدافند هوایی را در اختیار دارد. این پهپاد برای اولین بار در رزمایش پهپادی ارتش در دی ۱۳۹۹ رونمایی شد و پس از آن در مراسم مختلف رژه نیروهای مسلح نیز به نمایش درآمد.آرش به همراه چند نوع دیگر از انواع پهپادها در اولین ناودسته پهپادبر ایران نیز بکار گرفته شده است.فرمانده نیروی زمینی ارتش در مصاحبه‌ای در خصوص آرش گفت : «ما این پهپاد را برای تهاجم به حیفا و تل‌آویو در نظر گرفته‌ایم.». همچنین برخی محافل غربی مدعی شده‌اند ایران پس از پهپاد شاهد ۱۳۶ نیروهای روسی را برای استفاده از پهپاد آرش نیز آموزش می‌دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131386

ارسال نظر