زمستان شد؛ برف در بهار

هواشناسی: بارش برف یا باران را خواهد دید

زمستان شد؛ برف در بهار

اتفاقی کم‌سابقه که در این وقت سال در اصفهان رخ داد

بارش برف در پنجمین روز بهار، مناطق غربی استان اصفهان همچون فریدونشهر و شهر رُزوه را سفیدپوش کرد.

بارش‌های سیل آسا به ایران رسید 

دستور ممنوعیت تردد در مناطق پرخطر لرستان و خوزستان درپی هشدار سیلاب صادر شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باتوجه به وضعیت قرمز در استان‌های لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، مناطق ناایمن در این استان‌ها شناسایی و دستور مسدود کردن این مناطق از امروز تا  شب ششم فروردین صادر شد.

برف و کولاک در گردنه چری

برف و کولاک در گردنه چری

مردم این شهر در بامداد منتظر بارش سنگین باشند

ایسنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به پیش‌بینی فروکش کردن عمده آبگرفتگی‌های شهر اهواز تا آخر امشب، از بارندگی سنگین در ساعات بامداد خبر داد. محمد خانچی با اشاره به وضعیت آبگرفتگی معابر اهواز در پی بارندگی‌های بعد از ظهر امروز (۵ فروردین‌ماه) اظهار کرد: با توجه به اینکه در مدت کوتاهی حدود ۳۵ میلیمتر بارندگی رخ داد، در معابر اهواز آبگرفتگی ایجاد شده است اما اکنون آبگرفتگی‌ها در حال کاهش است و تا آخر شب آبگرفتگی بیشتر مناطق فروکش می‌کند. 

وی افزود: در مناطق مختلف آبگرفتگی به صورت کاسه‌ای رخ داده است که عمده این موارد نیز تا شب رفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص وارد شدن آب به منازل نیز گفت: با توجه به حجم بالای بارندگی و وزش باد و قطع برق، در برخی جاها آب وارد منازل هم شده است اما چندان نگران‌کننده نیست.

وی بیان کرد: هرچند عمده آبگرفتگی‌ها تا شب رفع می‌شود اما مجدداً در نیمه بامداد بارندگی سنگینی خواهیم داشت.

خانچی با اشاره به حضور مسافران نوروزی در اهواز گفت: در همه مناطق آموزش و پرورش ستاد اسکان نوروزی فعال است و مسافران می‌توانند برای گرفتن اسکان به این مناطق مراجعه کنند. شهرداری اهواز نیز نمایشگاه بین المللی را برای اسکان مسافران نوروزی آماده کرده و امکانات مورد نیاز در این مکان‌ها فراهم است. 

منازل در معرض خطر ریزش کوه در حصیرآباد اهواز تخلیه شدند

فرماندار اهواز از اسکان اضطراری خانواده‌های در معرض خطر ریزش کوه در منطقه حصیرآباد خبر داد.

سید احمد موالی‌زاده با اشاره به حادثه اخیر ریزش کوه در منطقه حصیرآباد اهواز اظهار کرد: حدود چهار خانوار مشکل حاد دارند. این منازل تخلیه و ساکنان جابه‌جا شده‌اند و در مدارس اسکان یافته‌اند.

 

وی با اشاره به ریزش بخشی از کوه بالای «لین ۲» روی خیابان «شهید بختیاری» افزود: این محدوده، محل زندگی نیست و خطر جانی وجود دارد و در ستاد مدیریت بحران اهواز تاکید بر مدیریت شرایط شده است.فرماندار اهواز با اشاره به شناسایی پهنه‌های خطر مناطق مسکونی اهواز گفت: پهنه‌های خطر باید خالی از سکنه شوند. اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در حال ساخت حدود ۸۰۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی ساکنان پهنه خطر است و این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و باید هر چه سریعتر تکمیل شوند تا این خانوارها جابه‌جا شوند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131249

ارسال نظر