تعطیلی مدارس

مدارس 26 تا 28 اسفند تعطیل است؟/ تصمیم آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس چیست

بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان برای تعطیلی مدارس در روزهای آخر اسفند سردر گم هستند و خواهان این هستند که آموزش و پرورش نسبت به تعطیلات آخر سال زودتر خانواده ها را در جریان بگذارد

 مدارس 26 تا 28 اسفند تعطیل است؟/ تصمیم آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس چیست

  مدارس ۲۶ تا ۲۸ اسفند تعطیل است؟/ تصمیم آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس چیست؟

به گزارش عرشه آنلاین،بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان برای تعطیلی مدارس در روزهای آخر اسفند سردر گم هستند و خواهان این هستند که آموزش و پرورش نسبت به تعطیلات آخر سال زودتر  خانواده ها را در جریان بگذارد.

تا کنون که وزارت آموزش و پرورش نسبت به تعطیل بودن مدارس کشور از  ۲۶ تا ۲۸ اطلاعیه ای نداده است ومدارس تا روز ۲۸  اسفند دایر هستند و فرایند یادگیری در سال ۱۴۰۲ تا روز ۲۸ اسفند ادامه دارد.

طبق معمول برنامه ریزی آموزش و پرورش تا روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ادامه دارد و مدارس تا آن تاریخ دایر می باشد و فعالیت آموزشی به هیچ عنوان تاخیر یا تعطیل نمی شود. و تعطیلی زودتر از موعد آن در ماه اسفند در دستور کار وزارت آموزش و پروش نیست.

 تعطیلات عید نوروز یکی از تعطیلات رسمی ایران می باشد که در این زمان، آموزش و پرورش و سایر ادارات اقدام به تعطیلی می نمایند. زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳​ از اواخر اسفند ماه آغاز می شود و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. معمولا تاریخ شروع تعطیلی عید از ۲۹ اسفند می باشد و کلاس ها تا ۲۸ اسفند ماه تشکیل خواهند شد.

بسیاری از خانواده ها برای مسافرت و یا استفاده از تعطیلات اقدام به برنامه ریزی می کنند و خواهان تعطیلی بیشتر هستند. روز اول فروردین ۱۴۰۳ و ۲۹ اسفند مصادف با روز سه شنبه و چهارشنبه است و فقط سه روز به شروع تعطیلات نوروزی است.

وقتی نگاهی به تقویم سال ۱۴۰۲ و ماه پایانی آن می اندازیم می بینیم که روزهای ۲۶ اسفند و ۲۷ اسفند و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ که به احتمال زیاد اکثر دانش آموزان این ۳ روز را خودشان تعطیل خواهند کرد.

از آن طرف هم روز چهارشنبه ۲۳ اسفند به نظر می رسد برای بعضی از خانواده‌ها روز پایانی تحصیلی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

به گفته یکی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید تا آخرین روز کاری سال استمرار داشته باشد که در این راستا والدین باید برنامه‌های سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا لطمه‌ای به فعالیت تحصیلی دانش آموزان وارد نشود

با این حال بسیاری از دانش آموزان خودشان با برنامه خود تعطیلی و هماهنگی مدارس را تعطیل می کنند و بسیاری از خانواده ها و مدارس نیز استقبال می کنند چون روزهای آخر مدرسه تدریسی رخ نمی دهد به نظر می رسد سه روز آخر مانده به تعطیلات نوروزی مدارس تعطیل شود باز هم اگر اطلاعیه ای از آموزش و پرورش برسد به سرعت بروز رسانی می شود و از تعطیلی مدارس در روز های ۲۶ تا ۲۹ ام آگاه شوید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129300

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر