با بازار قدیمی تهران خداحافظی کنید / بازار تهران ایمن می‌شود

رئیس شورای شهر بازار باید طرح جامع جداگانه داشته باشد که در گذشته این طرح تدوین شد و حتی می‌خواستند زیرگذرهایی را بسازند که عملیاتی نبود.

با بازار قدیمی تهران خداحافظی کنید / بازار تهران ایمن می‌شود

چندی پیش شایعاتی درباره انتقال بازار تهران مطرح شد ، اما پس از مدتی با رد این خبر اعلام شد که باز تهران نوسازی و بهسازی می شود و منتقل نمی شود.

بازار تهران بازار قدیمی تاریخی است که در منطقه ۱۲ در مرکز شهر تهران واقع شده است. این بازار به چندین راهرو به طول بیش از ۱۰ کیلومتر (۶.۲ مایل) تقسیم شده است که هر کدام در انواع کالاها تخصص دارند و همچنین دارای چندین ورودی است، که ورودی اصلی آن سبزه میدان است.بازار تهران علاوه بر مغازه‌ها، دارای مسجد، مهمان‌سرا و بانک نیز می‌باشد. از طریق ایستگاه‌های خیام و پانزده خرداد به سامانه ترانزیت سریع متروی تهران دسترسی دارد.

امروزرییس شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت ایمنی بازار توضیح داد.

مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ایمن سازی بازار گفت: شهردار منطقه ۱۲ در زمان بودجه درخواست بودجه‌ای برای ایمن سازی بازار می کرد که تا حدودی محقق شد؛ اما ایمن سازی مغازه‌های بازار بر عهده مالکان است و شهرداری هم به آنها کمک می‌کند که در هماهنگی با میراث فرهنگی، نوسازی و بازسازی را انجام دهند.

وی ادامه داد: وقتی وارد بازار می شوید، می بینید که بسیاری از کوچه ها و راسته ها سقف های موقت می زنند که نشان می دهد کسبه آمادگی همکاری دارند؛ اما بازار باید طرح جامع جداگانه داشته باشد که در گذشته این طرح تدوین شد و حتی می‌خواستند زیرگذرهایی را بسازند که عملیاتی نبود.

​چمران در مورد برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه در تهران گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها ترافیک را چند برابر می کند و بارها در شورا جوش زدیم و خواهش و تمنا کردیم؛ اما خواهش و تمنا فایده نداشته و باز هم در آستانه سال جدید نمایشگاه های پرمخاطب برگزار می کنند و موجب ناراحتی و عصبانیت مردم می شود و ما اعتراضات را شفاهی و کتبی اعلام کردیم. 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128248

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر