اخطار جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس؛ جریمه ۳۵۰ هزار دلاری در راه است؟

کارشناس مدیریت فوتبال ایران توضیحاتی را درخصوص اخطار جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

اخطار جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس؛ جریمه ۳۵۰ هزار دلاری در راه است؟

کاظم اولیایی کارشناس مدیریت فوتبال ایران درخصوص هشدار AFC پیرامون تعیین تکلیف مالکیت استقلال و پرسپولیس درحالیکه سال گذشته اعلام شد تفکیک مالکیت دو باشگاه انجام شده، اظهار داشت: متاسفم راه درستی که کارشناسان بارها گفتند، دوستان نمی‌روند.

به گزارش عرشه آنلاین، ضمن اینکه راستگویی ما نزد AFC زیر سوال می‌رود، شامل جرایم نقدی زیادی هم می‌شویم. الان هم به خاطر کارهای موقتی که انجام می‌دهیم، درحال پرداخت جریمه دلاری هستیم.

کارشناس مدیریت فوتبال ایران توضیحاتی را درخصوص اخطار جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

کاظم اولیایی درخصوص هشدار AFC پیرامون تعیین تکلیف مالکیت استقلال و پرسپولیس درحالیکه سال گذشته اعلام شد تفکیک مالکیت دو باشگاه انجام شده، اظهار داشت: متاسفم راه درستی که کارشناسان بارها گفتند، دوستان نمی‌روند. ضمن اینکه راستگویی ما نزد AFC زیر سوال می‌رود، شامل جرایم نقدی زیادی هم می‌شوم. الان هم به خاطر کارهای موقتی که انجام می‌دهیم، درحال پرداخت جریمه دلاری هستیم.

وی افزود: آنچه آقایان گفتند کاربرد یک فصلی داشت و الان هم AFC آن حرف‌ها را نپذیرفته است. حتما اگر به درستی کار را انجام ندهیم هم خطر حذف تیم‌ها و هم جرایم سنگین، بالای سرمان خواهد بود. تغییراتی در کمیته مربوطه AFC رخ داد. رئیس هندی این کمیته کاملا در جریان مسائل بود. اعمال تغییرات جدید در این کمیته باعث شد در فرصتی کم مسائل را بپذیرند. وقنی کمیته جدید آمد گفتند ان‌شاالله همه کشورها هرچه می‌گویند درست است! یعنی حمل بر صحت گذاشتند. بعدا که سر فرصت بررسی کردند، متوجه شدند باید به ما اخطار بدهند! یکی از علت‌هایش این بود که کمیته قدیمی ماهیت کار را می‌شناخت.

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای، گفت: برخی در داخل فکر کردند خیلی زرنگ هستند و خلاف واقعی که گفتند قبول شده، نه قبول نشد. فرصت بررسی نبود. مدارک ارائه شده بررسی نشدند و حمل بر صحت گذاشتند. مبنا را بر راستگویی اعضا گذاشتند. ما سال‌های قبل جرایم سنگینی دادیم. این اخطار هم حتما درآینده با جریمه خواهد بود. درگذشته جرایم 760 یا 160 هزار دلاری دادیم. الان هم ممکن است تا 350 هزار دلار به خاطر عدم سلامت اسناد، جریمه شویم.

از بحث آبی و قرمز عبور کنیم، بحث حیثیت ملی است

عضو اتحادیه فوتبال باشگاهی کشور گفت: ما ریل گذاری درست را داریم. این راه در سند تحول دولت سیزدهم با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده است. عده‌ای اصرار دارند راه درست نروند. نمی‌دانم چه چیزی برایشان دارد ولی مردم باید بدانند که مسیر درست در سند تحول دولت با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده است. عده‌ای نمی‌خواهند آن را اجرا کنند یا نمی‌دانند. شاید پای منافع شخصی در میان و دست‌هایی در کار است. ممکن است برخی با حب و بغض این این کارها را می‌کنند.

وی درمورد اینکه به خاطر بحث مالکیت، ابهامات و پرسش‌هایی در جوامع هواداری به وجود آمده، عنوان کرد: غوغا سالاری باعث می‌شود حق هر 2 تیم ما در آسیا ضایع شود. بحث حیثیت ملی است. از بحث آبی و قرمز بگذریم. موضوع را در این بحث می‌اندازیم و با یک سری اسناد غیرواقعی سعی می‌کنیم یک تیم را  جلو بیندازیم. هر دولت و وزیری هم می‌آید می‌گوید موقتا عبور کنیم، چرا در دوران ما گیر کند؟!

استقلال دقیقا به دلیل احکام بدهی نرفت. پس اصلا یک تیم در ایران مورد بررسی قرار گرفت. برای مسائلی مانند مالیات برانکو هم، سازمان مالیاتی نامه داد که این موضوع در دست بررسی است. کمیته صدور مجوز نیز موظف نیست که حتما باید بدهی پرداخت شود. دستورالعمل این است که تعیین تکلیف شود. سازمان امور مالیاتی نامه داده و یک نفر باید پیگیر این می‌شد که چرا چنین نامه‌ای به کمیته صدور مجوز داده شده است.

آسیایی شدن تیم‌ها برای خصوصی سازی مهم نیست

اولیایی درمورد اینکه سرانجام تفیکیک مالکیت دو باشگاه چه می‌شود، گفت: اگر راه درست را برویم در کوتاه ترین مدت قادریم مشکلات را حل کنیم. امسال جوایز خیلی ارزنده‌ای تعیین کرده‌اند. ظاهرا تیم قهرمان 600 میلیارد تومان می‌گیرد و رتبه‌های بعدی به ترتیب کمتر می‌شوند. اگر نرویم، این ضررِ مادی است. از نظر معنوی هم به حیثیت ما و همچنین احساس هواداران لطمه می‌خورد. برای رسیدن به این مهم باید کمیته ویژه‌ای در وزارت ورزش و با کمک فدراسیون فوتبال باشگاه‌ها تشکیل شود و کارش فقط این باشد.

وی افزود: خصوصی سازی به عنوان مجمع صاحب اختیار برایش مهم نیست. می‌گوید وظیفه من این نیست که تیم‌ها بروند با نروند. اگر وظیفه‌اش بود این را در دستور کارش قرار می‌داد. می‌گویند در چارچوب وظیفه خودمان کار می‌کنیم. دلسوز باشگاه‌ها نیستند. این باشگاه‌ها واقعا 2 مشکل دارند. یکی اینکه صاحبشان واقعا معلوم نیست و دومی اینکه دلسوزی برای فوتبال نمی‌شود. فقط نمایش اجرا می‌کنند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد:‌ راه درست وجود دارد اما آقایان اصرار دارند راه درست را نروند. این جای افسوس دارد. حدود 70-60 سال پیش فیفا برای 3-2 باشگاه ما به این قضیه ورود کرد. این یک کار درست فیفا برای جلوگیری از زدوبند و تعیین نتیجه خارج از زمین مسابقه است. اجازه نمی‌دهد مالکیت دو تیم یکی باشد. ما قادریم این مشکل را حل کنیم ولی ظاهرا نمی‌خواهیم! معلوم نیست چه کسی موظف است این را حل کند.

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127550

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر