کره شمالی آمریکا را مضطرب کرد | کیم جونگ آماده به جنگ

دولت جو بایدن رقابت‌های نظامی میان کره شمالی و جنوبی را از نزدیک رصد می‌کند و اقدامات نظامی اخیر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ایالات متحده آمریکا را ناآرام و مضطرب کرده است.

کره شمالی آمریکا را مضطرب کرد | کیم جونگ آماده به جنگ

دولت جو بایدن رقابت‌های نظامی میان کره شمالی و جنوبی را از نزدیک رصد می‌کند و اقدامات نظامی اخیر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ایالات متحده آمریکا را ناآرام و مضطرب کرده است.

به گزارش عرشه آنلاین، پایگاه خبری «سِمافور» در گزارشی نوشته است: کیم جونگ اون ضمن نظارت بر آزمایش موشکی جدید سطح به دریای ارتش کشورش، دستور داد نیروی دریایی کره شمالی آمادگی خود را در مرز دریایی با همسایه جنوبی افزایش دهد. نمایش قدرت کره شمالی به دنبال دستورات کیم در ماه گذشته میلادی به قدرتمندترین نهاد حاکم کشورش یعنی مجلس عالی خلق بود که براساس آن اعلام شد پیونگ‌یانگ دیگر این مرز دریایی را به رسمیت نمی‌شناسد و ارتش کره شمالی باید آماده اقداماتی علیه نیروهای کره جنوبی شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشته «دولت دست‌نشانده کره جنوبی تلاش می‌کند تا از خط مرزی جعلی دفاع کند؛ خطی که نه براساس قوانین بین‌المللی است و نه توجیه قانونی دارد. آنها با بهانه‌هایی مانند کنترل کشتی‌های ماهیگیری و گشت‌های دریایی، کشتی‌های جنگی مختلف را در آب‌های ما مستقر و علنا حاکمیت ما را نقض می‌کنند.»

کیم جونگ اون هم‌چنین روز پنجشنبه دستور داد تا ارتش کره شمالی آمادگی خود را در آب‌های تحت مناقشه با کره جنوبی در جزایر شمالی «یئون‌پیونگ و بائنگ‌نیونگ» افزایش دهد.

مقامات کنونی و سابق آمریکایی به پایگاه خبری «سمافور» گفتند: اقدامات کره شمالی با توجه به موضع تهاجمی فزاینده کیم جونگ اون در قبال کره جنوبی و تعهدات او که با روسیه و چین همسو است، بسیار نگران‌کننده می‌باشند. هم‌چنین در بحبوحه این مسئله، این دو کشور (روسیه و چین) بر سر مسائل مختلفی از اوکراین و خاورمیانه گرفته تا اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی درگیر یک بن‌بست با غرب هستند.

«رابرت کارلین» و «سیگفراید هِکِر» از ناظران برجسته آمریکایی در امور کره شمالی برای پایگاه «۳۸ نورث» نوشتند: وضعیت در شبه جزیره کره بسیار خطرناک‌تر از اوایل ژوئن ۱۹۵۰ است. این مسئله شاید بیش از حد نمایشی و مهیج به نظر برسد، اما ما معتقدیم که کیم جونگ اون، مانند پدربزرگش در سال ۱۹۵۰، تصمیمی استراتژیک برای رفتن به جنگ گرفته است.

علی‌رغم پیشنهاداتی که آمریکا عنوان کرده، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بسیار تلاش کرده تا کره شمالی را به پای میز مذاکره بکشاند اما نه تنها در این خصوص موفق نشده بلکه دائما با مسائل متفاوتی نظیر جنگ اوکراین، ناآرامی‌ها در خاورمیانه و رقابت فزاینده با پکن درگیر شده است. با این حال کره شمالی شاید در حال آماده‌سازی آمریکا برای تمرکز بر روی شبه جزیره کره باشد.

مقامات فعلی و سابق آمریکایی به «سمافور» گفتند: نگران هستیم که کره شمالی تنها یکی از دشمنان ایالات متحده باشد که همزمان نظم مورد حمایت آمریکا را به چالش بکشد. این نگرانی‌ها هم‌چنین شامل تهدید چین علیه نیروی دریایی فیلیپین در دریای چین جنوبی، دستاوردهای روسیه در جنگ اوکراین، حملات علیه نیروهای ارتش آمریکا در عراق، سوریه و دریای سرخ می‌شوند و همه این موارد در حالی رخ می‌دهند که ایالات متحده آمریکا وارد سال انتخاباتی خود شده است و در نوامبر ۲۰۲۴ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127153

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر