هشدار مالیاتی / دارندگان کارت ملی بخوانند

اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اعلام کرد هرگونه خرید و فروش کدملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث، به منزله‌ حقیقی تخلف بوده و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

هشدار مالیاتی / دارندگان کارت ملی بخوانند

همزمان با ثبت‌ نام خودروهای وارداتی، بازار فروش کد ملی در فضای مجازی مطرح شده است به گونه ای که قیمت شماره‌ ملی برای ثبت‌نام در طرح خودروهای وارداتی تا ۲۵۰ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، در چند روز اخیر احتمالا برای شما هم این پیامک آمده باشد که دوره دوم فروش خودروهای وارداتی آغاز شده و برای ثبت‌نام باید به سامانه یکپارچه فروش مراجعه کنید.آنهایی که قصد خرید خودروی وارداتی را دارند حتما می‌دانند که تنها با یک کد ملی می‌توان در این سامانه ثبت‌نام کرد. به همین دلیل هم آن عده از افراد سودجویی که در این جور مواقع درصدد فرصت هستند تا سودی به جیب بزنند، برای کد ملی افراد دیگر آگهی می‌کنند تا با چند کد ملی بتوانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

به این شکل که مثلا شما که قصد خرید ماشین ندارید، کد ملی خودتان را به این افراد می‌دهید و در ازای آن ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنید تا آنها بتوانند با کد ملی شما خودروی وارداتی بخرند و در بازار آزاد گران‌تر بفروشند.

با اینکه در نگاه اول این پول حسابی وسوسه انگیز به‌نظر می‌رسد، اما در نگاه دوم اگر گول بخورید و وسوسه شوید، کلی ضرر خواهید کرد، چراکه اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران اعلام کرده که هرگونه خرید و فروش کدملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث، به منزله‌ حقیقی تخلف بوده و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

 ​​​​​​​باید بدانید تبعات اجاره کدملی به شدت بالاست و امکان صدور مالیات سنگین وجود دارد. اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز اعلام کرد که هرگونه خرید و فروش کد ملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث، به منزله‌ حقیقی تخلف بوده و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اعلام کرد هرگونه خرید و فروش کدملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث، به منزله‌ حقیقی تخلف بوده و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

در پی این موضوع،  اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای در این خصوص به شرح زیر کرد: 

پیرو شایعاتی که اخیراً در خصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوع واردات و ثبت‌نام خودرو رواج یافته، بدینوسیله این اتحادیه ضمن تکذیب این موضوع به مردم  هشدار می‌دهد «هرگونه واگذاری کدملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث تخلف و موجب سواستفاده افراد سودجو است و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت؛ لذا خواهشمند است با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین از بروز مشکلات و تبعات صنفی آن جلوگیری کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126553

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر