شباهت ها و تفاوت های بین جن و انسان/ اگر نمیترسید بخوانید

جن ها موجوداتی هستند که مانند انسان ها و حیوانات غذا می خورند و دارای جنسیت نر و ماده هستند و قابلیت تولید مثل هم دارند.

شباهت ها و تفاوت های بین جن و انسان/ اگر نمیترسید بخوانید

جن ها موجوداتی هستند که مانند انسان ها و حیوانات غذا می خورند و دارای جنسیت نر و ماده هستند و قابلیت تولید مثل هم دارند.

چند مورد از شباهت ها و تفاوت های بین جن و انسان

- جن ها موجوداتی هستند که دارای شعور و فیزیکی غیر ارگانیک می باشند و از دیدگاه ادیان از لحاظ شآن وجودی در مرتبه پایین تر از انسان و بالاتر از حیوان قرار دارند. در فرهنگستان فارسی معنی دیو به جن داده اند و در فرهنگستان عرب ،جن به آن گفته می شود و همچنین در فرهنگ لاتین demon یا jinn معرفی شده است در کل معنای واحدی که بر جن داده شده است پوشیده و مخفی بودن آن از حواس ما است.

- قابلیت زندگی کردن را دارند و به خاطر همین است که جن به خانه و مسکن هیچ احتیاجی ندارد چراکه سرما و گرما ، و همچنین بوران بر جن تاثیری ندارد ، وسایل حمل و نقل برای اجنه نیاز نیست بنابراین از این موضوع می توان دریافت که نیاز به شهر و کاشانه ای نداشته و دارای تکنولوژی و صنعت نمی باشند.

- مثل همه جانداران دیگر اجنه هم غذا می خورند اما مقدار آن بسیار کمتر از مقداری است که انسان ها مصرف می کنند.

- جن ها همانند انسان ها دارای جنسیت نر و ماده می باشند و قابلیت تولید مثل داشته و همچنین می توانند تشکیل خانواده بدهند و به صورت یک جماعت زندگی کنند اما جامعه ای ندارند.

- از دیدگاه انسان ها خصوصیت فیزیکی اجنه بسیار عجیب است ، به دلیل نداشتن عنصر خاک ، عنصر اصلی وجودی جن آتش می باشد و با این حال به هر شکل و اندازه ای که بخواهند تبدیل می شوند آنها قدرت جابجایی هر چیزی را در یک لحظه دارند و همچنین سرعت نقل مکان آنها بسیار سریع است.

- با وجود این که جن دارای عقل و شعور است اما نمی توان گفت عقل فلسفی یا هنری و یا ابزار ساز. به طور کلی می توان گفت عقل جن فقط خلاصه شده است در این که بتواند امور روزمره و یا همان عقل معاش را ارزیابی کند و همچنین هوش و قوه تشخیص برای یافتن گذشته و آینده و خواندن فکر دارند.

- ابلیس یا همان شیطان معروف ترین جن می باشد که بسیار از آن شنیده اید و چون تلاش زیادی برای نزدیکی به حق کرد به جایگاه فرشته های مقرب دست یافت ولی به خاطر سجده نکردن بر انسان و شریک قرار دادن خود بر خدا از درگاه پروردگار رانده شد.

- همچون انسان ها برای جن ها نیز نامگذاری وجود دارد و آنها دارای اسم ، فامیلی و زبان و رسم خاص میباشند و قادر به فهمیدن زبان آدمیان بوده و قدرت تکلم دارند.

- در شرایطی انسان قادر به تسخیر جن می باشد و در شرایط خاص دیگری توانایی تسخیر انسان را دارد. انسانی که مسخر شده دیوانه ، مجنون و دیوزده معرفی می شود اما جن تسخیر شده را موکل معرفی می کنند. اجنه بر صفر قسمت تقسیم شده اند ۱- دیو ۲- جن ۳- پری ، که از لحاظ مکانی زیر دست فرشته ها هستند.

- عمر جن ها نسبت به انسان ها زیاد است و حدود هزار سال به بالا تخمین زده شده است همان جن هایی که در سوره جن از آنها یاد شده و با شنیدن اولین آیات قرآن بر سر هم خراب شدند شاید هنوز هم که هنوز است زنده اند. جن ها نیز همچون انسان ها دارای فرمانده و فرمانبردار ، کافر و متدین ، دانا و نادان ، ارباب و بنده هستند. زمانی که اجنه می میرند و از بین میروند دیگر هیچ احتیاجی به گورستان و قبر نخواهند داشت.

- با وجود اینکه جنیان به چشم دیده نمیشوند اما مانند امواج ماهواره ای و رادیویی همیشه با ما حاضر هستند برخی از آن ها به واسطه بدن شخصیت های ضعیف در خانه ها در حال رفت و آمد هستند برای دور کردن این جن های مزاحم کافیست ۴ آیه از قرآن را که با قل آغاز می شود خوانده و در خانه آویزان کنید.

- بعضی از ما در دیدگاه جن ها به شکل همزاد به نظر می رسیم و آنها به ما علاقه دارند و کمک زیادی به ما می کنند و علاقه بسیار زیادی به جواهرات ما مخصوص انگشتر های نگین دار عقیق که روی آنها آیاتی از قرآن حک شده است دارند ، آنها اگر سخنی با ما داشته باشند دلسوزی خود را بیشتر در حاضر شدن در خواب های ما نشان می دهند. بیشتر جن ها خدمتگزار ارواح اولیا بوده و کمک حال انسان ها هستند اما خیلی دیگر از آنها مثل دیگر آدمیان اهل شیطنت هستند و اکثر آنها ضرری به دیگری نمی رساند و همچون ما درگیر این دنیا و تقدیر خود هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126504

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر