زمستان دریاچه ارومیه را زنده کرد+فیلم

به گفته سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه، رهاسازی آب از 3 سد مهاباد، بوکان و ساروق به میزان 60 میلیون متر مکعب به سمت دریاچه خارج از برنامه قبلی و به دلیل بارندگی مناسب فصل زمستان در دستور کار قرار گرفته است.

زمستان  دریاچه ارومیه را زنده کرد+فیلم

به گفته سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه، رهاسازی آب از ۳ سد مهاباد، بوکان و ساروق به میزان ۶۰ میلیون متر مکعب به سمت دریاچه خارج از برنامه قبلی و به دلیل بارندگی مناسب فصل زمستان در دستور کار قرار گرفته است.

احمد قندهاری با اشاره به آخرین شرایط دریاچه ارومیه اظهار داشت: با وجود سه سال پی‌درپی خشکسالی و بارش‌های اندک پاییز امسال، سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ رسیده است و حجم آب موجود در آن از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت.

سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه در بیان اینکه آب ورودی به دریاچه تا از رودخانه‌های اصلی سه برابر سال گذشته است، گفت: رهاسازی آب از ۳ سد مهاباد، بوکان و ساروق به میزان ۶۰ میلیون متر مکعب به سمت دریاچه خارج از برنامه قبلی و به دلیل بارندگی مناسب فصل زمستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: رهاسازی آب با هماهنگی کامل به منظور بسته بودن سر دهانه‌های کانال‌های کشاورزی و با مراقبت مستمر به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز انجام می‌شود تا حداکثر آب ممکن به دریاچه برسد.قندهاری در بیان رهاسازی آب در آینده به سمت دریاچه ارومیه گفت: با در نظر گرفتن وضیت پوشش برفی حوضه و ذخیره آب سدها پس از اطمینان از تامین آب شرب مراکز جمعیتی، الویت ما دریاچه ارومیه است و فازهای آینده رهاسازی با محاسبه این پارامترها در دستور کار قرار می‌گیرد.این مقام مسئول گفت: امیدواریم که با تداوم بارندگی زمستانه و تکرار این شرایط در فصل بهار، دریاچه ارومیه به شرایط مطلوب بازگردد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126179

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر