بنزین در میانه زمستان رکورد عجیب زد؛ علت چه بود؟

وزیر نفت گفت: مصرف بنزین کشور به ۱۳۲ میلیون لیتر در روز رسیده است و با وجود سرمای شدید در کشور در روز‌های اخیر هیچ‌یک از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع کشور دچار اختلال و کمبود سوخت نشد.

بنزین در میانه زمستان رکورد عجیب زد؛ علت چه بود؟

درحالی که ابتدای اسفندماه، متوسط مصرف روزانه بنزین کشور ۱۱۵ میلیون لیتر بود، به‌گفته وزیر نفت، در روزهای اخیر، این رقم به بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر افزایش یافته است.

، درحالی که در میانه زمستان به‌سر می‌بریم و در این موقع از سال انتظار ثبت پیک جدید مصرف بنزین وجود ندارد، مصرف روزانه بنزین افزایش عجیب و غریب داشته است.

اول اسفندماه بود که جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، میزان مصرف روزانه بنزین کشور را ۱۱۵ میلیون لیتر اعلام کرد. حال، امروز جواد اوجی، وزیر نفت، از افزایش مصرف روزانه بنزین به ۱۳۲ میلیون لیتر خبر داده است.

طبق خبری که وزارت نفت منتشر کرده، وزیر نفت امروز در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی نفت ایران، در حضور خبرنگاران صداوسیما و رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت و جایی که خبرنگاران خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌های رسمی حضور نداشتند، اظهار داشت: "همزمان با کاهش شدید دمای هوا و استمرار شبکه گازرسانی کشور، شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پخش فرآورده‌های نفتی بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین را در تعطیلات اخیر توزیع کردند."

بنا به گفته وزیر نفت، دلیل افزایش عجیب و غریب مصرف روزانه بنزین، اوج‌گیری سفرهای برون‌شهری در تعطیلات اخیر بوده است. در این صورت، در تعطیلات اخیر، به مثابه ایام نوروز، سفرهای برون‌شهری انجام شده که رکوردی نوروزی در میانه زمستان در مصرف بنزین به‌ثبت رسیده است.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه کارکنان صنعت نفت در بخش بالادستی و پایین‌دستی با آمادگی کامل وارد فصل زمستان شده‌اند، افزود: این کارکنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستند آسیب ناشی از حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی به خطوط لوله سراسری گاز کشور را برطرف کنند و پایداری گاز را به شبکه گاز کشور بازگردانند.

اوجی با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در اسفندماه امسال اظهار کرد: امروز بر اساس گزارش همکارانم در شرکت ملی نفت ایران بیش از یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب گاز خام در کشور تولید می‌شود که پس از پالایش بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می‌شود.

وزیر نفت حفظ دمای ۱۸ تا ۲۲ درجه منزل، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و خاموش کردن سیستم گرمایشی بخش‌های غیرقابل استفاده منزل را از جمله راه‌های کاهش مصرف گاز در هفته‌های باقی‌مانده از فصل زمستان دانست.

اوجی به افزایش مصرف روزانه بنزین کشور در ایام تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: مصرف بنزین کشور به ۱۳۲ میلیون لیتر در روز رسیده است و با وجود سرمای شدید در کشور در روز‌های اخیر هیچ‌یک از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع کشور دچار اختلال و کمبود سوخت نشد. همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همزمان با تأمین بنزین به‌صورت شبانه‌روز سوخت مایع نیروگاه‌های کشور را نیز در این ایام به نحو احسن تأمین کرده‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126119

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر