خبرخوش برای دارندگان کارت ملی‌های قدیمی+جزئیات

اعتبار کارت آملی قدیمی تا سال ۱۴۰۵ تمدید شد

خبرخوش برای دارندگان کارت ملی‌های قدیمی+جزئیات

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: افرادی که تاکنون اقدام به تعویض و الکترونیکی شدن کارت ملی‌ قدیمی خود نکرده‌اند، اعتبار کارت آنها تا سال ۱۴۰۵ تمدید شد و فرصت تعویض دارند.

به گزارش عرشه آنلاین، مجتبی یکتامنش افزود: تمام شهروندان دارای کارت ملی قدیمی می‌توانند بدون محدودیت در انتخابات شرکت کنند و اعتبار کارت های آنها تا ۲ سال آینده تمدید شد.

وی افزود: تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تمام دفاتر ادارات و مراکز ثبت احوال استان فعال و آماده رفع مشکلات شناسنامه‌ای شهروندان هستند.

مدیرکل سازمان ثبت احوال اصفهان تصریح کرد: افرادی که کارت ملی یا شناسنامه مفقودی دارند نیز می‌توانند هرچه سریعتر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و درخواست کارت یا شناسنامه جدید کنند.وی ادامه داد: برخی از افراد دارای شناسنامه مخدوش(دچار آب‌خوردگی و مشخص نبودن عکس، پارگی و دستکاری شده) هستند که این افراد نیز با مراجعه به ادارات ثبت احوال می‌توانند برای صدور شناسنامه جدید و دریافت کارت ملی اقدام کنند.

پیش از این رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفته بود : افراد برای تمدید کارت‌ های ملی دوباره باید به صورت حضوری مراجعه کنند.

 هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره کارت ملی‌های فعلی توضیح داد: کارت ملی‌های فعلی چه تاریخ داشته باشد و چه منقضی شده باشد به صورت خودکار تا سال ۱۴۰۵ تمدید شده و شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 

تمدید اعتبارکارت های هوشمند ملی تا سال ۱۴۰۵

کارگر پاسخ به این سوال که اعتبار کارت های هوشمند ملی برخی از هموطنان رو به اتمام است، تاکید کرد: برای اینکه هم هموطنان به راحتی از این کارت‌ها استفاده کنند و هم هزینه‌های مربوط صدور دوباره کارت را نداشته باشند، قرار شد که تاریخ اعتبار همه افرادی کارتشان تا سال ۱۴۰۳ و قبل از آن است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شود.

وی درباره برنامه‌های ثبت احوال در سال ۱۴۰۵ گفت:  برای اقداماتی که قرار است در سال ۱۴۰۵ انجام دهیم  نیاز به یک بازه مطالعاتی و تحقیقی مجدد داریم که در حال حاضر در رابطه با بحث کارت ملی این اقدامات در حال انجام است. با توجه به تغییراتی که در حوزه فناوری و پیشرفت علم  در کشور و جهان داشته‌ایم باید یک بازنگری در کلیت کارت ملی‌ها انجام دهیم  تااین کارت ها در کشور با کمترین هزینه و با بیشترین کارایی تغییر پیدا کند. 

شرایط تمدید کارت‌ های ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره شرایط تمدید کارت های ملی بیان کرد: افراد برای تمدید کارت‌ های ملی دوباره باید به صورت حضوری مراجعه کنند. زیرا در طول زمان چهره و سن افراد تغییر کرده و اطلاعات افراد در سازمان ثبت احوال باید به روز شود تا ثبت احوال بتواند خدمات را به صورت الکترونیک ارائه دهد. طبق برنامه ثبت احوال هر چند سال یک بار اطلاعات اشخاص باید در سیستم سازمان به روز رسانی شود. 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126061

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر