سبزه نوروز 1403 را خودتان درست کنید+نحوه آموزش

آموزش درست کردن سبزه عید به راحتی در خانه در ادامه این آموزش قشنگ را از دست ندهید.

سبزه نوروز 1403 را خودتان درست کنید+نحوه آموزش

آموزش درست کردن سبزه عید به راحتی در خانه در ادامه این آموزش قشنگ را از دست ندهید.

دوست دارید برای عید نوروز امسال یک سبزه خوشرنگ و متفاوت تهیه کنید که فوق العاده به هفت سین شما زیبایی می بخشد و برای تزیین گزینه خوبی می باشد کافی است شما از بذر ترب استفاده کنید تا این سبزه خوشرنگ را داشته باشید و بعد از سبز شدن و اتمام عید نوروز می توانید قیچی کنید و به عنوان سبزی در سالاد یا سبزی خوردن خود استفاده کنید. سبزه یکی از ارکان اصلی سفره هفت سین می باشد که نماد طبیعت و سر زندگی است.

مواد لازم

بذر ترب بنفش یا قرمز ۱ بسته

آب به مقدار لازم

گلدان ۱ عدد

مرحله اول: خیس کردن بذر

ابتدا باید از گل فروشی ها یا بذر فروش ها یک بسته بذر ترب بنفش یا قرمز بگیرید و بعد بذر را داخل یک کاسه ریخته و با مقداری آب برای ۲ ساعت خیس کنید و بعد از دو ساعت داخل آبکش بریزید تا آب اضافه خارج شود.

مرحله دوم: کاشت سبزه

دو تا ظرف یک بار مصرف را بردارید و یکی را سوراخ کنید یک توری یا پنبه قرار دهید و داخل ظرف زیری کمی آب بریزید و بذر ترب را به طور یکنواخت پخش کنید هرچقدر تراکم بیشتر باشد سبزه شما پر پشت می شود و بعد یک کاور روی ظرف قرار دهید کاور باید به طوری باشد که اصلا نور از آن عبور نکند می توانید از درب یک ظرف استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه سبزه بنفش

روی بذر ها را حتما آب اسپری کنید و برای چند روز آبیاری کنید تا بذر ها جوانه بزند و بعد از این که جوانه زد برای این که ریشه ها در هم طنیده شود روی ظرف یا همان دربی که روی آن قرار دادید دوتا آجر قرار دهید و برای ۱ روز بگذارید تا و چند روز آب اسپری کنید تا رطوبت سبزه حفظ شود و بعد از چند روز که سبزه خوب رشد کرد باید داخل ظرف زیری آب بریزید تا آب سبزه از طریق رطوبت ریشه ها حفظ شود و حتما سبزه را به جای پر نور انتقال دهید.

منبع:برترین ها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124563

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر