انهدام هواپیمای روسی/ اوکراینی ها اشتباها ۶۵ اسیر خود را کشتند +ویدئو

این اتفاق نشان می‌دهد که کی‌یف برای خنثی کردن مبادله این حمله را انجام داده است.

انهدام هواپیمای روسی/ اوکراینی ها اشتباها ۶۵ اسیر خود را کشتند +ویدئو

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری نظامی «ایلیوشین ایل-۷۶» روسیه حامل ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در منطقه بلگورود در مرز اوکراین سقوط کرد.برخی منابع خبر داده اند که این هواپیما توسط نیروهای اوکراینی منهدم شده است.  نماینده پارلمان روسیه گفت کی‌یف از مبادله قریب الوقوع مطلع بوده و از مسیر پرواز مطلع شده است.با توجه به این فاجعه، هرگونه تبادل زندانی «فعلاً قابل بحث نیست».

 یک هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین-۷۶ روسیه در منطقه بلگورود جنوبی در مرز اوکراین سقوط کرد.به گفته وزارت دفاع روسیه، دست کم ۶۵ اسیر جنگی اوکراینی که در این پرواز بودند کشته شدند. خبرگزاری ریانووستی گفت ۹ سرنشین دیگر از جمله شش خدمه در هواپیما بودند.

به نوشته بی‌بی‌سی، هیچ یک از جزئیات مربوط به کسانی که در هواپیما هستند را نمی توان به طور مستقل تأیید کرد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۲۴ ژانویه سال جاری در ساعت ۱۱ به وقت محلی یک هواپیما از نوع ایل ۷۶ در منطقه بیلگورود سقوط کرد.

در این بیانیه آمده است که سرنشینان این هواپیما ۶۵ نظامی اسیر اوکراینی بودند که به منطقه بیلگورود منتقل شدند و نیز ۶ خدمه هواپیما و سه نفر دیگر بودند.

در این بیانیه آمده است که تیم‌های تحقیقاتی و امدارسانی به محل وقوع حادثه رفتند تا دلیل این سانحه را بررسی کنند.

پیش از این ویدیوئی در شبکه‌های اجتماعی از سقوط این هواپیما منتشر شده بود.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بیلگورود نیز در کانال خود در تلگرام نوشت که «این حادثه در کوروچانسکی رخ داد و در حال حاضر تیم‌های تحقیقات و نیرو‌های امدادرسانی در حال فعالیت در محل حادثه هستند. جزئیات حادثه بعدا اعلام می‌شود.»

وبسایت اوکرانیستا پراودا به نقل از ستاد کل اوکراین اعلام کرد که این هواپیما در حال انتقال موشک برای سامانه‌های دفاع هوایی اس-300 روسیه بوده است. هیچ اشاره‌ای به اسیران جنگی نشده است.

به گزارش ریانووستی، زندانیان اوکراینی «برای مبادله به منطقه بلگورود منتقل می‌شدند»، هرچند این موضوع قابل تأیید نیست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که کرملین از سقوط هواپیما مطلع است اما از ارائه جزئیات خودداری کرد

.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 123671

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر