اتهام وزیر دفاع انگلیس :ایران به حوثی ها در حمله به کشتی ها کمک می‌کند

حوثی‌های یمن از حمله به یک کشتی امریکایی خبر دادند

اتهام  وزیر دفاع انگلیس :ایران به حوثی ها در حمله به کشتی ها کمک می‌کند

 حوثی‌های یمن از حمله به یک کشتی امریکایی خبر دادند

به گزارش عرشه آنلاین؛  یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصار الله یمن از حمله حوثی‌ها به یک کشتی امریکا که از اسرائیل حمایت می‌کرد، خبر داد.

به نوشته میدلیست نیوز، او افزود که حمله به این کشتی، پاسخ اولیه به حمله خائنانه به نیروی دریایی یمن از سوی نیروهای امریکایی است. سریع تصریح کرد که انصار الله به دریانوردی در دریای سرخ به همه مقاصد به جز بنادر اسرائیل اهتمام دارد.

سخنگوی انصار الله گفت که این کشتی با شمار زیادی موشک بالستیک و پهپاد از اسرائیل حمایت می‌کرد. سریع گفت که به جلوگیری از عبور کشتی های اسرائیلی یا کشتی هایی که به سمت اسرائیل می روند تا پایان حملات و رفع محاصره غزه ادامه می دهیم.

در واکنش به این شرایط، وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که حملات اخیر حوثی‌ها در دریای سرخ نشان از یک تنش‌زایی واضح دارد.

در همین شرایط، گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا، ضمن اعلام این‌که ناو بریتانیایی و ناوهای جنگی آمریکایی مستقر در منطقه بزرگ‌ترین حمله حوثی‌ها در دریای سرخ را دفع کردند، در شبکه اکس حوثی‌ها را تهدید کرد که «اگر به حملات خود به کشتی‌های تجاری ادامه دهند متحمل عواقب آن خواهند بود».

او هم‌چنین ایران به حمایت از انصارالله یمن در هدف قرار دادن این کشتی متهم کرد و مدعی شد:جای هیچ شکی وجود ندارد که ایران به حوثی‌ها در راستای حملاتشان کمک می‌کند و افزود امکان ندارد که وضعیت کنونی در دریای سرخ ادامه پیدا کند. این در حالی است که تهران هر گونه مشارکتی را در این حملات رد کرده و تاکید داشته که حمایتش از نیروهای مقاومت در منطقه معنوی و سیاسی بوده و این نیروها به طور مستقل عمل می‌کنند

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 121816

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر