عضو دولت روحانی : همکارم را تهدید کردند که دخترت از مدرسه برنمی‌گردد

ولی الله سیف رییس کل اسبق بانک مرکزی در گفت و گوی اخیرشگفت: همکاری داشتم که تهدید تلفنی داشت. به او گفته بودند اگر این کار را بکنی اتفاق بدی برایت می‌افتد. بالاخره فکر نکن دخترت مثل همیشه می‌رود مدرسه و برمی‌گردد. این‌طور ترس و لرز ایجاد می‌کردند.

عضو دولت روحانی : همکارم را تهدید کردند که دخترت از مدرسه برنمی‌گردد

رییس کل اسبق بانک مرکزی معتقد است وقتی بانک‌ها به سپرده‌گذار نرخی پایین‌تر از تورم می‌دهند و در حقیقت قدرت خرید سپرده‌گذار را از بین می‌برند، این اتفاقات گریزناپذیر خواهد بود.

ولی الله سیف  رییس کل اسبق بانک مرکزی در گفت و گوی اخیرشگفت: همکاری داشتم که تهدید تلفنی داشت. به او گفته بودند اگر این کار را بکنی اتفاق بدی برایت می‌افتد. بالاخره فکر نکن دخترت مثل همیشه می‌رود مدرسه و برمی‌گردد. این‌طور ترس و لرز ایجاد می‌کردند.

همکاری داشتم که تهدید تلفنی داشت. به او گفته بودند اگر این کار را بکنی اتفاق بدی برایت می‌افتد. بالاخره فکر نکن دخترت مثل همیشه می‌رود مدرسه و برمی‌گردد. این‌طور ترس و لرز ایجاد می‌کردند، اما خوشبختانه همکاران ادامه دادند و توانستند کار را جمع و جور کنند. بله شرایط بدی ایجاد کرده بودند به نحوی که برخی همکاران می‌گفتند با این‌ها کمی مماشات کنیم بهتر است. این‌ها بعدا به ما برمی‌گردند و همه جا نفوذ دارند. واقعا می‌ترسیدند.

همیشه توصیه‌ام به همکاران این بود که اگر به درستی کاری که انجام می‌دهید اعتقاد دارید فقط به خدا توکل کنید و نگران این حرف‌ها نباشید. تا خدا نخواهد بندگان خدا نمی‌توانند کاری بکنند. بالاخره این‌ها منابع سرشاری در اختیار داشتند. یادم هست راجع به ثامن‌الحجج در ستاد مبارزه با مفاسد گفتم تردید جدی وجود دارد که این آقا (میرعلی) دیپلم داشته باشد، اما ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مردم در اختیار اوست. با این پول هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد. از ایجاد فساد تا نفوذ و بحران‌سازی اجتماعی ولی بالاخره با وجود همه آن تهدید‌ها به لطف خداوند کار به سرانجام رسید.

 بخش اول گفتگو با ولی اله سیف رییس کل اسبق بانک مرکزی پیش از این منتشر شده است. وی در بخش دوم این مصاحبه، به سئوالات مهمی در خصوص زمینه‌های شکل‌گیری فساد در اقتصاد ایران، تاثیر برنامه هفتم بر روندهای اقتصادی و ... توضیح داد. سیف دو اقدام بسیار مهم را در کارنامه‌ی کاری خود دارد . او مردی است که در زمان کشف سوء استفاده موسوم به پرونده ۱۲۳ میلیارد تومانی فاضل خداداد بر مسند مدیریت عاملی بانک صادرات تکیه داشت و خاطرات وی در برخورد با این مساله گویای دلایل شکل‌گیری چنین بحران‌هایی است.

این گفت وگو را اینجا بخوانید 

ناگفته‌های سیف از پشت پرده موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز / اتفاقی که با سود کم به سپرده گذاران می افتد؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 121413

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر