۱۰ غذایی که باید هنگام ابتلا به سرماخوردگی بخورید

برای درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا لازم است جدا از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، با مصرف برخی از مواد غذایی مفید روند درمان را سریع‌تر کنید.

۱۰ غذایی که باید هنگام ابتلا به سرماخوردگی بخورید

برای درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا لازم است جدا از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، با مصرف برخی از مواد غذایی مفید روند درمان را سریع‌تر کنید.

به گزارش عرشه آنلاین، برخی مواد غذایی می توانند گلوی شما را هنگامی که درد دارد و متورم یا خشک است تسکین دهند. آنها همچنین شما را هیدراته نگه می دارند که برای مبارزه با آنفلوآنزا بسیار مهم است. دریافت مایعات کافی مخاط شما را نازک نگه می دارد و احتقان را کاهش می دهد.

برای اطمینان از دریافت مواد مغذی و نه آب قند، به دنبال آبمیوه‌های صددرصد طبیعی باشید. حتی می توانید خودتان با استفاده از میوه تازه آبمیوه طبیعی درست کنید.

برخی از بهترین مواد مغذی برای بهبود سریع‌تر سرماخوردگی را در ادامه بخوانید.

ساندویچ بوقلمون

گوشت بوقلمون دارای پروتئین بدون چربی است که بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. اگرچه ممکن است تمایلی به آن نداشته باشید، غذا خوردن به بدن شما برای مبارزه با بیماری کمک می کند. سس زغال اخته را برای خوش طعم شدن و طعم بهتر غذا به آن اضافه کنید.

آب سبزیجات

از آنجا که ممکن است در حین بهبودی از آنفلوآنزا حوصله درست کردن و خوردن سالاد نداشته باشید، به جای آن یک لیوان آب سبزیجات کم سدیم را امتحان کنید. آنتی‌اکسیدان‌هایی که سیستم ایمنی بدن شما در برابر میکروب‌ها را تقویت می‌کنند، به بدن خود می‌رسانید.

سوپ مرغ

این غذا به شما کمک می کند تا مایعات مورد نیاز خود را دریافت کنید و همچنین مغذی است. برخی شواهد علمی نشان می دهد که ممکن است به بهبود سرماخوردگی کمک کند. سوپ مرغ داغ همچنین می‌تواند از بدن شما در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت کند.

سیر

اگر به سیر علاقه دارید، می تواند انتخاب خوبی برای چاشنی غذاهایی مانند سوپ باشد. به نظر می رسد که توانایی تقویت سیستم ایمنی را دارد و ممکن است به شما کمک کند کمتر سرما بخورید. اما مطالعات بیشتر و بهتری لازم است تا ببینیم آیا این درست است یا خیر.

زنجبیل

ممکن است به تسکین معده درد و حالت تهوع شما کمک کند. برخی مطالعات نشان می دهد که با التهاب نیز مبارزه می کند. می توانید آن را به غذاهای دیگر اضافه کنید، چه تازه رنده شده باشد و چه به صورت پودر باشد. گزینه دیگر: یک دمنوش زنجبیل بنوشید.

چای داغ

چای سبز، اولانگ و سیاه بنوشید تا مقداری آنتی اکسیدان دریافت کنید. برای کمک به رفع گرفتگی بینی، بخار را تنفس کنید. برای تسکین گلو درد، یک قاشق عسل و کمی لیمو به آن اضافه کنید. اگر کافئین شما را آزار می دهد، به جای آن از چای های بدون کافئین یا گیاهی استفاده کنید.

موز

چه آن را تکه تکه کنید، له کنید یا آن را کامل بخورید، هضم موز معمولا برای معده آسان است. اگر دچار تهوع، استفراغ و اسهال شده اید، می تواند غذای مناسبی باشد.

نان تست

نان تست یا کراکر غذاهای مناسبی هستند که برای مبارزه با بیماری گزینه خوبی محسوب می شوند. آنها به خوبی با سوپ رشته مرغ ترکیب می شوند، و تردی رضایت بخش آنها می تواند گرسنگی را در زمانی که معده شما نمی تواند غذاهای سنگین را تحمل کند، از بین ببرد.

نوشیدنی‌های جایگزین غذا

اگر اشتهای شما برگشته است، یکی از اینها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مواد مغذی و کالری مناسب دریافت می کنید. به دنبال نوشیدنی های بدون لاکتوز باشید که قند کمی دارند و حداقل ۶ گرم پروتئین دارند. اما اگر بتوان غذای اصلی خورد، همیشه بهترین انتخاب است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120735

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر