نقشه جدید متروی تهران / خط جدید مترو از کدام مناطق ۲۲ گانه می‌گذرد؟ + ببینید

​روزانه میلیون‌ها مسافر برای تردد از خطوط مترو استفاده می‌کنند و احداث و تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خطوط ۷ گانه فرآیند خدمت‌رسانی را تسریع و تسهیل می‌کند. در حال حاضر، در تهران ۲۸۴ کیلومتر خط و ۲۵۴ ایستگاه وجود دارد که در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۸ کیلومتر مسیر احداث و ۶ ایستگاه بهره‌برداری شده است.

نقشه جدید متروی تهران / خط جدید مترو از کدام مناطق ۲۲ گانه می‌گذرد؟ + ببینید

 

 

با راه‌اندازی خط ۱۱ متروی تهران برخی از مناطق کلانشهر پایتخت و حومه برای نخستین بار صاحب ایستگاه‌های مترو می‌شوند. این خط ۳۲ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه دارد و از سه راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، در دهه فجر خط ۱۱ مترو تهران کلنگ زنی می‌شود. این خط از ۷ منطقه (مناطق۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰،۲۱ و۲۲) می‌گذرد و با بهره‌برداری از آن بخش قابل توجهی از نیازهای حمل و نقلی مناط

ق جنوب، جنوب غرب و غرب تهران به

شبکه مترو تامین می‌شود. در افق مطالعات خط ۱۱ مترو پیش بینی شده که بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در طول سال توسط این خط مترو جابجا شود.

 

خطوط ۸ و ۱۱ تازه‌ترین خطوط مترو تهران هستند که ایده ساخت آنها مطرح شده و در سفر اخیر شهردار تهران به پکن مقرر شده است این دو خطوط با مشارکت چین ساخته شوند. هاشم روحانی مجری خط ۱۱ زمان کلنگ زنی این خط مترو را دهه فجر اعلام کرده و گفته پس از آن عملیات ساخت آن آغاز می‌شود. به گفته روحانی در افق مطالعات خط ۱۱ مترو پیش بینی شده که بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در طول سال توسط این خط مترو جابجا شود.

مسیر حرکت قطارهای خط ۱۱ متروی تهران

روزانه میلیون‌ها مسافر برای تردد از خطوط مترو استفاده می‌کنند و احداث و تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خطوط ۷ گانه فرآیند خدمت‌رسانی را تسریع و تسهیل می‌کند. در حال حاضر، در تهران ۲۸۴ کیلومتر خط و ۲۵۴ ایستگاه وجود دارد که در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۸ کیلومتر مسیر احداث و ۶ ایستگاه بهره‌برداری شده است.

ایستگاه‌هایی که امسال بهره‌برداری شده‌اند، عبارت‌اند از:

خط ۴: ایستگاه علامه جعفری (۹ اردیبهشت) – آدرس : خیابان پروانه شمالی، نبش بزرگراه علامه جعفری.

خط۷: ایستگاه میدان کتاب (۱۸ مهر) – آدرس: ضلع جنوب شرقی میدان کتاب در سعادت آباد.

خط۶: ایستگاه شهر زیبا (۱۸مهر) – آدرس: در مجاورت بزرگراه شهید باکری و بلوار لاله غربی، در میدان کودک شهر زیبا.

خط۶: ایستگاه شهران (۱۸ مهر) – آدرس: بلوار کوهسار، تقاطع بزرگراه شهید همت.

خط۶: ایستگاه کوهسار یا شهید آرمان علی وردی (۱۸ مهر) – آدرس: انتهای بلوار کوهسار.

خط ۱: ایستگاه پرند (۹ آذر) – آدرس: شهر جدید پرند، در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی تهران.

جدیدترین نقشه متروی تهران را ببینید

تهران ۷ خط مترو با ۱۵۴ ایستگاه فعال دارد که بزرگترین شهر زیر زمینی و وسیع ترین ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت است. آخرین نقشه متروی تهران و حومه را در زیر می‌توانید ببینید:

نقشه متروی تهران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120088

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر