واکنش فوری ایران به بیانیه ضد ایرانی گروه هفت

سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه ضدایرانی گروه هفت واکنش نشان داد.

واکنش فوری ایران به بیانیه ضد ایرانی گروه هفت

 سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه ضدایرانی گروه هفت واکنش نشان داد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه ضدایرانی گروه هفت تصریح کرد: گروه ۷ با صرف محکوم کردن چند صهیونیست شهرک نشین، نمی‌تواند از مسئولیت خود و شراکت و حمایت تمام عیار از جنایات وحشیانه  رژیم صهیونیستی شانه خالی کند.

ناصر کنعانی در گفتگویی در واکنش به بیانیه اجلاس مجازی سران گروه هفت اظهار داشت: همانگونه که بارها اعلام گردید، سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی تصریح کرد: فعالیت های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف، صلح‌آمیز و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران وفق پیمان منع اشاعه هسته‌ای است. در این راستا جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را انجام داده و این موضوع نیز بارها به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر نقش مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه، خاطرنشان ساخت: ادعاهای مطرح شده از سوی گروه ۷ به یک طنز تلخ تاریخی شباهت دارد، چرا که برخی اعضای این گروه با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه فقط در منطقه، که در سراسر جهان هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بارها به صراحت اعلام‌ شده است که گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ گویی به جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند و از کسی دستور نمی گیرند.

کنعانی با محکوم کردن شدید حمایت تمام عیار نظامی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطین، بر لزوم پاسخگو کردن این کشورها به دلیل مشارکت در جنایت جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تاکید کرد و افزود، گروه ۷ صرفا با محکوم کردن چند صهیونیست شهرک نشین، نمی تواند از مسئولیت خود و شراکت و حمایت تمام عیار از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی شانه خالی کند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117067

ارسال نظر