خبر مهم وزیر آموزش و پرورش / این افراد در کنکور تربیت معلم ثبت نام کنند

داوطلبان زیر ۲۴ سال در کنکور «تربیت معلم» ثبت‌نام کنند

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش / این افراد در کنکور تربیت معلم ثبت نام کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت مقرر شد، سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان دو سال بیشتر شود.

به گزارش عرشه آنلاین وزیر آموزش و پرورش گفت مقرر شد، سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان دو سال بیشتر شود.همه داوطلبان زیر ۲۴ سال می‌توانند در در کنکور اختصاصی «تربیت معلم» ثبت‌نام کنند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که با جلب نظر اعضای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار بر این شد که سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان دو سال بیشتر شود و از این رو همه داوطلبان زیر ۲۴ سال علاقمند به رشته معلمی می‌توانند در فرصت باقی مانده در کنکور اختصاصی "تربیت معلم" ثبت‌نام کنند.

رضامراد صحرایی درباره جلب نظر اعضای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش سقف سنی ورود دانشجو به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اظهارکرد: در کنکور امسال و دو سال گذشته، سن ۲۴ سال حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان بود درحالی که این سقف سنی در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است

وزیر آموزش و پرورش از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ که زیر ۲۴ سال سن دارند درخواست کرد تا در فاصله باقی مانده برای ثبت نام در کنکور "تربیت معلم"، ثبت نام خود قطعی انجام دهند چراکه وزارت آموزش و پرورش پیگیر است تا موافقت اعضا ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی را به منظور اعمال سقف سنی ۲۴ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور ۱۴۰۳ جلب کند.

 

طی ۱۰ سال گذشته سن جذب دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان به فراخور سال‌های مختلف متفاوت بوده است، کما اینکه در کنکور سال ۹۱ حداکثر سن پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها ۲۴ سال تمام تعیین اما از سال بعد از آن یعنی از کنکور سال ۹۲ تا ۹۵ حداکثر سن برای ورود به این دانشگاه‌ها ۲۲ سال تمام عنوان شد.

در کنکور ۱۴۰۲ حداکثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر بود؟

 در کنکور سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز حداکثر سن ورود به دو دانشگاه یاد شده ۲۴ سال تمام عنوان شد.

همچنین مرداد ماه امسال در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش حداکثر ۲۲ سال تمام برای داوطلبان ورود به دانشگاه‌های یاد شده که در کنکور سال۱۴۰۳ آزمون می‌دهند، مصوب شد.

معلم ۶۰ ساله و بیشتر توان تدریس دارد؟

شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۲ برداشته نشد

با این وجود از آنجا که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بدو ورود به دانشگاه، استخدام شده و سنوات برای آنها حساب می‌شود، امسال هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت فردی از وزارت آموزش و پرورش با موضوع «شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱»، این شرط سنی را ابطال کرد.

درواقع هیات عمومی دیوان عدالت اداری با استناد به ماده ۴۲ و ۴۳  قانون مدیریت خدمات کشوری،«تعیین محدوده سنی برای دانشجویان ورودی دانشگاه فرهنگیان که از آغاز تحصیل خود استخدام می‌شوند و رعایت مقررات عمومی استخدام از جمله حداکثر سن استخدام در خصوص آنها الزامی است» را خلاف قانون دانسته و شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان را ابطال کرده است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 116806

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر