دهک بندی | یارانه نقدی | دهک‌های یارانه‌بگیر

تغییر دهک‌ 7 میلیون یارانه بگیر/ از کجا بفهمیم کدام صدک هستیم/ یارانه جدید چقدر است؟

بر اساس آخرین تغییراتی که صورت می‌گیرد دهک‌های درآمدی از بعد خانواری خارج و به صورت «نفری» دهک‌بندی می‌شوند تا اینگونه فاصله دهک‌ها رُند و ساده شوند. در گام بعدی آنها را به صورت «صدک» در می‌آورند تا تحلیل بین دهک‌ها کلی نباشد و خیلی ریزتر و دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرند؛ لذا هر دهک درآمدی تبدیل به ۱۰ قسمت و به عبارتی صدک می‌شود.

تغییر دهک‌ 7 میلیون یارانه بگیر/ از کجا بفهمیم کدام صدک هستیم/ یارانه جدید چقدر است؟

یارانه و دهک‌های یارانه‌بگیر تغییر می‌کنند دهک‌های یارانه‌بگیر  بزودی اعلام می شود . توزیع یارانه از این مرحله به جای  دهک‌ های یارانه بگیر  با صدک ها انجام می‌شود. اما با توجه به اینکه ممکن است درآمد خانوارها تغییر کند این دهک‌بندی هر چند وقت یک بار بازبینی می‌شود و معیار آن چیست؟ با تغییر دهک بندی خانوارها یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی وارد مرحله تازه ای می شود و تغییراتی کم یا زیاد می شود

به گزارش عرشه آنلاین، همراه  یارانه نقدی  ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی نیز به خانوار ها تعلق می گیرد . با تغییر دهک بندی خانوارها یارانه نقدی  برخی افزایش و برخی کاهش پیدا می کند 

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییر رقم  یارانه نقدی توضیح داد

۷ میلیون نفر در صدک بندی یارانه‌ جابجا می‌شوند

معاون رفاه وزیر کار گفت:پیش بینی می کنیم با صدک بندی مردم در هدفمندی یارانه ها، از ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفریارانه بگیر، هفت میلیون نفر بین دهک ها جابه جا می‌شوند.

علیرضا عسگریان با اعلام اینکه از جمعیت 85 میلیون و 800 هزار نفری کشور، 95 درصد یعنی 79 میلیون و 600 هزار نفر یارانه نقدی می گیرند، گفت: صدک بندی دهک‌های درآمدی در هدفمندی یارانه ها اجرایی شده و داده‌های جدید از اطلاعلات خانوار تا انتهای سال اعمال می شود.

وی افزود: با اعمال صدک بندی، بین دهک‌ها جابجایی شکل می‌گیرد. یک عده‌ای دهک شان بالاتر می‌رود و یک عده‌ای پایین‌تر.

علیرضا عسگریان در خصوص صدک‌بندی خانوارها که قرار بود تا پایان آبان ماه صورت بگیرد اظهار کرد: صدک‌بندی شده است؛ البته صدک‌بندی مبنای همان دهک است اما تحلیل، دقت و عدالت ما را افزایش می‌دهد. برای اینکه مردم راحت‌تر باشند دهک را تبدیل به ۱۰ قسمت کرده‌ایم اما بین مثلا صدک ۳۱ تا ۳۹ هرچند فاصله هست اما هر دو اینها در دهک چهارم قرار دارند لذا سیاستگذاریهای دهکی اعمال می‌شود اما نظارتها، تحلیل‌ها و دقت‌ها به صورت صدکی اعمال خواهند شد.

عسگریان با تاکید بر اینکه در این اقدام حذف یارانه نداریم ، افزود: مگر یک عده‌ معدودی که ممکن است به دهک 10 منتقل شوند.معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یعنی ممکن است دهک‌ها(پس از اعمال صدک‌بندی) جا به شوند اما این به معنای قطع یارانه آنها نیست.

معاون رفاه وزیر کار گفت:پیش بینی ما از جابه جایی مردم بین دهک‌ها حدود هفت میلیون نفر است.

از کجا بفهمیم کدام صدک هستیم

درحال حاضر خرید کالابرگ الکترونیکی از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن شما به نشانی https://shoma.sfara.ir  برای خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی صورت می‌گیرد اما به دنبال مکاتبه مسئولان وزارت رفاه با برخی از فروشگاه‌های اینترنتی امکان خرید آنلاین از «اسنپ‌مارکت» فراهم شده و تنها فروشگاه اینترنتی در سراسر کشور که به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده، اسنپ مارکت است.

خانوارها در صورت تمایل می‌توانند خرید خود را از اسنپ مارکت نیز دنبال کنند که به این منظور ابتدا لازم است اپلیکیشن اسنپ مارکت را روی تلفن همراه خود نصب کرده و سپس با ورود به اپلیکیشن، کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب و به سبد خرید اضافه کنند. بعد از اتمام خرید، در مرحله واریز وجه حتما گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب کنند.در این مرحله، رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را باید دریافت و از طریق آن خرید خود را تکمیل کنند. جهت دریافت این رمز می‌توانند اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) را نیز روی گوشی خود نصب یا کد پیامکی USSD ارسال شده توسط شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنند.پس از انجام این مراحل، از اعتبار کالابرگ الکترونیکی که همان اعتبار یارانه دریافتی است استفاده کرده‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 116559

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر