لحظۀ شلیک و اصابت موشک هایپرسونیک فتاح را ببینید +ویدئو

فتاح ۲ موشک هایپرسونیکی از انواع موشک‌های بالستیک ایرانی است که مجهز به سرجنگی با قابلیت گلاید و کروز است که در دسته تسلیحات HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود. تنها چهار کشور از جمله ایران فناوری این نوع از تسلیحات هایپرسونیک را در اختیار دارند.

لحظۀ شلیک و اصابت موشک هایپرسونیک فتاح را ببینید +ویدئو

فتاح ۲ موشک هایپرسونیکی از انواع موشک‌های بالستیک ایرانی است که مجهز به سرجنگی با قابلیت گلاید و کروز است که در دسته تسلیحات HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود. تنها چهار کشور از جمله ایران فناوری این نوع از تسلیحات هایپرسونیک را در اختیار دارند

.در جریان حضور رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، از طیف وسیعی از تسلیحات جدید نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

لحظۀ شلیک و اصابت موشک هایپرسونیک فتاح را ببینید

یکی از این تسلیحات، موشک هایپرسونیک «فتاح ۲» بود که به گفته سردار حاجی زاده، ۱۸۰۰ کیلومتر را با سرعت ۱۰ ماخ (۱۰ برابر سرعت صوت) طی می‌کند. این بدین معناست که فاصله ۱۱۰۰ کیلومتری برای هدف قرار دادن یک دشمن را فقط در ۳۰۰ ثانیه یا ۵ دقیقه می‌پیماید.

فتاح ۲ موشک هایپرسونیک (ابرفراصوت) با قابلیت گلاید و همچنین کروز است که در دسته تسلیحات هایپرسونیک HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود.

تنها ۴ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران فناوری این نوع از تسلیحات هایپرسونیک را در اختیار دارند.

توانایی اجرای مانور داخل و خارج جو و سرعت بیش از ۱۴ ماخ (حدود ۱۵ هزار کیلومتر بر ساعت) از قابلیت‌های موشک ابرفراصوت (هایپرسونیک) فتاح است

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115344

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر