خبر مهم و خوش برای بازنشستگان / همسان‌سازی حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود

بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشکری مشمول متناسب سازی حقوق می شوند

خبر مهم و خوش برای بازنشستگان / همسان‌سازی حقوق  شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود

خبر خوش حاجی بابایی برای بازنشستگان تامین اجتماعی 

بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشکری مشمول متناسب سازی حقوق می شوند 

 حمید رضا حاحی بابایی ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ، اعلام کرد ، بر اساس برنامه هفتم توسعه ، بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند بازنشستگان لشکری و کشوری مشمول متناسب سازی حقوق معادل ۹۰ درصد شاغلان همطراز خواهند بود 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون تلفیق موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره به مصوبه کمسیون تلفیق در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: کمیسیون تلفیق چند روز گذشته موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را تعیین تکلیف کرد و اما موضوع بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ نشده بود و باید در این زمینه تعیین تکلیف می شد.

وی با اشاره به ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه بیان کرد:از این رو نمایندگان کمیسیون با تنفیذ این ماده در جریان جلسه امروز کمیسیون تلفیق موافقت کردند، این ماده تاکید دارد که دولت مکلف است بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد و از قبال این موضوع تمام کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، حقوقشان همانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب سازی شود.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: کمیسیون تلفیق موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد. بنابراین متناسب سازی حقوق مشمول بازنشستگان تامین اجتماعی هم انجام خواهد شد./خانه ملت

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق متناسب‌سازی شامل همه بازنشستگان می‌شود و دولت مکلف است حقوق بازنشستگان را تا ۹۰ درصد با حقوق شاغلان هم تراز کند.

پیش از این محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، نیزبا اشاره به گام مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: یکی از کارهای خوب کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان بود و ما دولت را مکلف کردیم تا حقوق بازنشستگان را تا ۹۰ درصد با حقوق شاغلان هم تراز کند. با توجه به شرایط تورمی جامعه این افزایش به نسبت تورم صورت خواهد گرفت. 

وی در ادامه اظهار کرد: بخش زیادی از بازنشستگان امروز با مشکل معیشتی مواجه هستند و شرایط تورمی جامعه زندگی را برای بازنشستگان سخت کرده است. دریافتی بازنشستگان کم است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از بازنشستگان زیر ۵ میلیون تومان حقوق می گیرند که این مبالغ کفاف زندگی بازنشستگان را نمی دهد. کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم تصویب کرد تا حقوق بازنشستگان و شاغلان متناسب سازی شود و حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد. ان‌شاءالله  این موضوع به تصویب صحن مجلس نیز خواهد رسید.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم،‌ کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، شامل این مصوبه متناسب سازی حقوق خواهند شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114897

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر