لاستیک گران نخرید/ افت قیمت لاستیک تا ۱۵ روز آینده

قیمت لاستیک خودروی پراید در بازار آزاد بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

لاستیک گران نخرید/ افت قیمت لاستیک تا ۱۵ روز آینده

قیمت لاستیک خودروی پراید در بازار آزاد بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش عرشه آنلاین، به‌زودی؛ بازگشت تعادل به بازار بزودی قیمت انواع لاستیک‌ در بازار متعادل می‌شود و امکان سودجویی از این بازار دیگر فراهم نخواهد شد. طی این مدت برخی‌ها با ارائه سند خودرو، اقدام به خرید لاستیک دولتی و فروش در بازار آزاد می‌کردند؛ ولی در شرایط فعلی و افزایش عرضه لاستیک، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

کاهش قیمت لاستیک خودرو آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی فعالان بازار تا ۱۵ روز دیگر، قیمت تایر ریزش زیادی خواهد کرد و در نهایت بزودی مردم بدون آنکه مدت‌ها انتظار بکشند، می‌توانند لاستیک را با قیمت دولتی خریداری کنند.

بر این اساس، بازار لاستیک خودرو بعد از مدت‌ها روی آرامش را به خود خواهد دید. طی این مدت که بازار لاستیک به‌هم ریخت و فاصله بین قیمت مصوب دولتی و بازار افزایش پیدا کرد، انتقادها بر این بود که تولیدکنندگان از عرضه لاستیک امتناع می‌کنند و با کاهش عرضه می‌خواهند بر قیمت نهایی محصولات خود بیفزایند.

اما دولت برای پایان دادن به این موضوع تصمیم گرفت حداقل تا زمان تنظیم بازار لاستیک از تعرفه واردات تایر بکاهد. بر این اساس با واردات تایر و توزیع لاستیک‌های داخلی، سودجویان این بازار حذف می‌شوند و خریداران واقعی می‌توانند بدون مشکل لاستیک مورد نیاز خودروهای خود را تأمین کنند. بر این اساس توصیه شده برای آنکه مردم با چالش قیمتی مواجه نشوند، ‌می‌توانند به سامانه ۱۲۴ مراجعه و در آنجا قیمت مصوب انواع لاستیک را مشاهده کنند./ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114432

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر