خبر بانک مرکزی درباره تجمیع کارت‌های بانکی در یک کارت

معاون بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی سیاستی برای تجمیع کارت‌های بانکی در دستور کار ندارد.

خبر  بانک مرکزی درباره تجمیع کارت‌های بانکی در یک کارت

طرح تجمیع کارت های بانکی  در چه مرحله ای است؟ تجمیع کارت های بانکی اجرایی می شود یک مقام بانک مرکزی چندی پیش گفت   گفت که  طرح تجمیع کارت‌های بانکی با کارت ملی درحال پیگیری است او گفت  پروژه تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت کشور اجرا خواهد شد. اما امروز معاون بانک مرکزی خبر دیگری داد 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره سیاست این بانک برای تجمیع کارت‌های بانکی توضیحاتی را ارائه داد.

معاون بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی سیاستی برای تجمیع کارت‌های بانکی در دستور کار ندارد.

 مهران محرمیان در جمع خبرنگاران درباره تجمیع تمام کارت‌های بانکی در یک کارت اظهار داشت: سیاست بانک مرکزی تجمیع کارت‌های بانکی در یک کارت نیست ، ممکن است افرادی در این باره اظهارتی داشته باشند اما در حال حاضر بانک مرکزی چنین چیزی را در دستور کار ندارد.

معاون بانک مرکزی گفت: این امکان را که مردم بتوانند تمام کارت‌های بانکی را در یک اپلیکیشن قرار دهند و با NFC یا تکنولوژی‌‌های مشابه خرید انجام دهند را دنبال می‌کنیم اما پروژه دیگری جزو سیاست‌های بانک مرکزی نیست.  

وی بیان کرد: این امکان را که مردم بتوانند تمام کارت‌های بانکی را در یک اپلیکیشن قرار دهند و با NFC یا تکنولوژی‌های مشابه خرید انجام دهند را دنبال می‌کنیم، ولی بحث تجمیع کارت‌ها مطرح نیست و پروژه کهربا را در این زمینه در حال دنبال کردن هستیم.

پیش از این نیز مانی یکتا، مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفته بود: آنچه به‌صورت مشخص در بانک مرکزی پیگیری می‌شود تنوع‌بخشی به ابزارهای پرداخت است و براین‌اساس به‌روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت، ارائه امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از برنامک‌های همراه هوشمند و استفاده از کارت‌های مجازی به‌جای کارت‌های فیزیکی مطابق با آخرین فناوری روز که تحت عنوان پروژه کهربا شناخته می‌شود، در این بانک، شبکه بانکی و پرداخت در دست پیگیری است.

 

بر اساس این گزارش، پروژه کهربا یا طرح کارت هوشمند همراه بانکی که به تراکنش‌های حضوری بدون کارت معروف است با هدف ارتقای استانداردهای امنیتی شبکه پرداخت کشور تا دو ماه آینده قرار است اجرایی شود.

به گفته مانی‌یکتا فعلاً ۹ بانک تغییرات لازم برای اجرای این پروژه را عملیاتی کرده‌اند و ۸ شرکت از ۱۲ شرکت پرداخت هم ظرفیت‌های لازم را فعال کرده‌اند.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114267

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر