یارانه نقدی آبان در حساب ها | یارانه چه کسانی این ماه بیشتر شد؟ نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه‌

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۳ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز شنبه ۲۰ آبان قابل برداشت است.

یارانه نقدی آبان در حساب ها | یارانه چه کسانی این ماه بیشتر شد؟ نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه‌

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۳ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز شنبه ۲۰ آبان قابل برداشت است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ یارانه نقدی بگیران  که می خواهند تاریخ دقیق واریز یارانه آبان۱۴۰۲ را بدانند باید در ۲۰ آبانمنتظر پیام واریز مبلغ یارانه باشند. یارانه بگیران باید در روز ۲۰ آبانماه منتظر دریافت یارانه نقدی خود باشند و حساب خود را چک کنند. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، یارانه نقدی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، یارانه نقدی مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز  یارانه نقدی  ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چرا یارانه برخی افراد واریز نشد 

برخی بانک‌ها یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۳ را صبح روز یکشنبه واریز کرده و بعضی دیگر هنوز مبادرت به واریز این مبلغ نکرده‌اند.

در عین حال برخی شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس،‌ عنوان کردند که یارانه آنها واریز نشده است،‌این مساله را در تماس با روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیگیری کردیم،‌ به گفته حسینی مدیر اطلاع‌رسانی این سازمان یارانه افراد به حساب سرپرستان خانوار واریز شده، اما یان ماه به دلیل بروز مشکل فنی و نرم افزاری برخی بانکها،‌ یارانه‌ها مشتریان آنها به تدریج تا آخر هفته واریز می‌شود و مشکلی در این زمینه نیست.

پیگیری مهر از سازمان هدفمندی یارانه‌ها پاسخی دریافت نشد. چندی است از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن از صدک‌بندی می‌شود؛ کلیت این کار برای تحلیل دقیق‌تر و معقول‌تر کردن عدالت انجام بوده و عنوان می‌شود ارتباطی به قطع یارانه‌ها ندارد؛ اما کسانی که با آزمون وسع جدید به صدک‌های بالا و غیرمشمول وارد می‌شوند، یارانه آنها قطع خواهد شد. حال باید دید این تأخیر یارانه‌ها ادامه دارد؟ آیا این تأخیر ارتباطی به جایگزینی صدک‌بندی به جای دهک بندی دارد

در حال حاضر حدود 24 میلیون خانوار به تعداد حدود 78 میلیون نفر در دهکهای 4 تا 9 یارانه معیشتی ماهانه 300 هزار تومان و برای 3 دهک کم درآمد 400 هزار تومان دریافت می‌کنند.

یارانه کمک معیشتی مرحله 153 مربوط به آبان ماه 1402 به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز شده و از امروز قابل برداشت است.

یارانه کمک معیشتی مرحله 153 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

جزییات کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه این گروه حذف می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام بیشترین استقبال دهک‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی از امکان جابه‌جایی دهک‌های کم درآمدی خبر داد و گفت: دهک‌های هشتم و نهم به تدریج به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه خواهند شد.

سید صولت مرتضوی درباره احتمال پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: در حال حاضر تصمیم برای دهک‌های ششم و هفتم گرفته شده و این دو دهک را اضافه کردیم و به تدریج باقی دهک‌ها را هم اضافه می‌کنیم.

وی درباره بیشترین استقبال دهک‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: استقبال متفاوت بوده، اما دهک دوم و سوم و پنجم بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره تبدیل دهک به صدک و اینکه آیا این کار موجب قطع یارانه می‌شود یا خیر؟ گفت: از قدیم صدک بندی بوده تا به دهک رسیدند. صدک بندی کار امروز نیست و از گذشته وجود داشته و الان هم ادامه دارد.

مرتضوی تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم امکان دارد بعضی دهک‌ها که دهک‌های بالاتر هستند به دهک‌های پایین‌تر بروند و بعضی دیگر که دهک‌های پایین‌تر هستند به دهک‌هایی بالاتر ارتقاء یابند.

 نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه‌ و اصلاح آن اعلام شد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: خانوارهایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، به سامانه حمایت مراجعه کنند.

خلیل احمد سلامی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات تراکنش‌های خرید کارت‌های بانکی همه اعضای خانوار، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد ثبتی و سود بانکی به صورت تفکیک شده و مجزا در سامانه حمایت فراهم شده است و سرپرست هر خانوار می تواند دهک اقتصادی خانوار خود را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: خانوارهایی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند نیز برای مشاهده نتایج بررسی‌ها بر اساس اطلاعات به‌روزرسانی شده شناسنامه اقتصادی خانوار به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.

سلامی گفت: دهک بندی افراد جامعه بر اساس ضابطه و چارچوب مشخص انجام می شود و ملاک پایگاه رفاهی ایرانیان برای دهک بندی، درآمد خانوار است و بر همین اساس، به واسطه اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار، افراد در دهک های یک تا ۱۰ قرار گرفته‌ان

منبع: راهبرد معاصر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113945

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        سلام،چرا یارانه ما واريز نشده‌آقا توروخدا پیگیری کنید. ما‌دهک‌۴‌هستيم ‌.همسرم يک کارگر ساده‌مگه چقدره واریزمی‌کنيد. انقدر مردم باید حرص بخورند.

      ارسال نظر