چگونه با خیانت همسر برخورد کنیم؟ | 3 گام مهم بعد از خیانت همسر

شکی نیست مواجه شدن با خیانت همسر یکی از سخت ترین لحظات زندگی شما خواهد بود. هیچ پاسخ درستی برای برخورد با خیانت همسر، وجود ندارد.

چگونه با خیانت همسر برخورد کنیم؟ | 3 گام مهم بعد از خیانت همسر

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با همسرتان ارتباط برقرار کنید، به حرف های او گوش دهید و تصمیم بگیرید که آیا رابطه شما ارزش حفظ کردن را دارد یا خیر.

به گزارش عرشه آنلاین، اگر تصمیم گرفتید که می خواهید به این رابطه ادامه دهید، پس باید از خودتان مراقبت کنی. لطفا همه مواردی که مشاوران خانواده در اینجا ذکر می کنند با دقت انجام دهید.

 از انجام این کارها پرهیز کنید

 خودت را سرزنش نکن

دلایل همسرتان برای خیانت ممکن است برای شما روشن نباشد و همین آشفتگی باعث می شود، احساس کنید که باید خودتان را سرزنش کنید. شاید فکر کنید که شما از او دور شده‌اید، یا اینکه در اتاق خواب خیلی خوش برخورد نبوده‌اید. شاید فکر کنید زمان کافی برای رابطه با همسرتان نگذاشته باشید. اما باید بدانید که هیچ کدام از این کارها نمیتواند دلایل خیانت مردان یا زنان باشد و هرگز نباید خودتان را به خاطر اشتباهات همسرتان سرزنش کنید.

شاید شما برای مشکل خاصی در رابطه مقصر باشید و مهم است که مسئولیت آن را بپذیرید. با این حال، هرگز و هرگز نباید فکر کنید که اشتباهات شما باعث شود که همسرتان حق خیانت کردن را داشته باشد.

اگر بیش از حد خود را سرزنش کنید، این باعث می‌شود که شریک زندگی‌تان اشتباه خود را نپذیرد. به جای آن روی خیانت همسرتان تمرکز کنید.

 به معشوقه همسرتان فکر نکنید.

اگر می‌خواهید خودتان را دیوانه کنید، می‌توانید میلیون‌ها سؤال در مورد مرد یا زنی که همسرتان با او وارد رابطه شده بپرسید یا بروید ساعت‌ها پروفایل اینستاگرام آن شخص را چک کنید. شاید فکر کنید که دانستن همه چیز در مورد این شخص می تواند به شما کمک کند تا بفهمید مشکل رابطه شما چیست، اما در واقع، این کار دردی از شما دوا نمی کند.

زمانی که همسرتان به شما خیانت می کند، به ندرت دلیل آن شخص سوم رابطه است. مگر اینکه همسر شما واقعاً عاشق آن شخص باشد. اگر بیش از حد روی مرد یا زن دیگر تمرکز کنید، دیگر به همسر یا رابطه خود فکر نمی کنید.

اگرچه دانستن برخی چیزها در مورد این رابطه می تواند به شما آرامش دهد، اما روی جزئیات وسواس به خرج ندهید. باور کنید این کار ارزشش را ندارد. از طرفی این کار کمکی به تشخیص خیانت نمی کند.

 دلایل خیانت همسرتان را منطقی نکنید.

شاید فکر کنید که اگر بتوانید دلیل منطقی برای خیانت شوهر یا همسرتان پیدا کنید، آرام می شوید یا به جلوگیری از خیانت بعدی کمک می کند.

مانند اینکه شوهرتان از زمانی که از شغلش بیکار شده احساس بی ارزشی کرده است، یا اینکه آن زن یا مرد، به قدری به همسرتان اصرار کرده است که او نتوانسته مقاومت کند. اما تلاش برای توجیه خیانت همسرتان فایده ای ندارد.

بپذیرید که آسیب دیده اید و باید راهی برای برخورد با خیانت شوهر یا همسرتان پیدا کنید، اما فکر نکنید که بهانه جویی و توجیه خیانت همسرتان راه خوبی برای فراموش کردن خیانت است.

زمان زیادی را صرف تلاش برای یافتن یک دلیل دقیق برای اینکه چرا خیانت اتفاق افتاده است نکنید و در عوض روی حرکت رو به جلو کار کنید.

 خیانت همسرتان را جار نزنید.

ممکن است به دلیل شدت احساس ناراحتی و عصبانیتی که از همسرتان دارید، بخواهید که به همه اعضای خانواده، نزدیکترین دوستانتان یا حتی در شبکه های اجتماعی احساسات خود را بیان کنید. با این حال، اگر بعدا بخواهید با همسرتان آشتی کنید، تا آخر عمر دیگر نمی توانید در چشم این افراد نگاه کنید. به جای اینکه به همه کسانی که می شناسید بگویید، فقط به افرادی بگویید که واقعاً می توانند به شما کمک کنند، تا این موضوع را حل کنید.

هنگامی که به همه افرای که می شناسید درباره خیانت شوهر یا همسرتان بگویید، شاید ابتدا احساس آرامش کنید، اما بعدا پشیمان می شوید.

اگر تا اینجا به دوستان نزدیک خود در مورد خیانت شوهر یا همسر خود چیزی نگفته اید، فعلا صبر کنید تا نتیجه اعتماد سازی در رابطه شما مشخص شود.

به قضاوت دیگران اهمیت ندهید.

نباید نگران این باشید که کسانی که از این ماجرا مطلع هستند چه فکر می کنند. اگرچه افراد نزدیک به شما می توانند توصیه های مفیدی به شما بدهند، اما در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد. شما نباید از خود بپرسید که اگر تصمیم به ترک یا ادامه رابطه داشته باشید، دیگران چه فکری خواهند کرد.

مهم نیست که دیگران چه فکری می‌کنند و نباید اجازه دهید قضاوت دیگران در روند تصمیم‌گیری شما مختل کند.

صحبت کردن با افراد نزدیک قطعا می تواند به شما کمک کند. اما در نهایت، بدانید که نظرات آنها هرگز نمی تواند جایگزین تصمیمات شما شود.

قبل از هر کاری خوب فکر کنید.

شاید در همان لحظه که متوجه خیانت شوهرتان شدید بخواهید او را از خانه بیرون کنید، اما بهتر است زمان بیشتری را برای فکر کردن به این موضوع اختصاص دهید. می‌توانید مدتی را دور از همسرتان بگذرانید، اما از گفتن اینکه می‌خواهید طلاق بگیرید، خودداری کنید. به خودتان زمان بدهید تا به جای انجام کاری که ممکن است بعداً از آن پشیمان شوید، بهترین تصمیم را برای رابطه تان بگیرید.

اگرچه تصمیم به جدایی دارید این می‌تواند نشان دهنده قاطعیت شما باشد، اما باید از گفتن اینکه می‌خواهید طلاق بگیرید اجتناب کنید. قبل از اینکه برای همیشه در این مورد تصمیم بگیرید، صبر کنید تا تکلیف رابطه شما روشن شود.

همسرتان را تنبیه نکنید.

اگرچه ممکن است بخواهید شوهر یا همسرتان را تنبیه کنید، وسایلی که او دوست دارد را خرد کنید یا حتی خودتان هم خیانت کنید، اما این نوع رفتار نه شما را آرام می کند و نه کمکی به حل مشکل زندگی تان می کند.

بهتر است برای مدتی فاصله خود را با همسرتان حفظ کنید، اما نباید شرایط را بدتر کنید، در غیر این صورت هر دوی شما صدمه جدی خواهید خورد.

تنبیه همسرتان فقط شما را با دردسرهای بیشتری مواجه می کند و باعث می شود که رابطه شما حتی بدتر شود. اشکالی ندارد که کمی از هم فاصله بگیرید، اما بی رحمانه رفتار کردن هیچ چیز را بهتر نمی کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111733

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر