حسن یزدانی | ازدواج حسن یزدانی | کشتی حسن یزدانی

حسن یزدانی در تلاش برای تصاحب افتخار آقا تختی | شگرد حسن یزدانی برای پیروزی چیست؟

حسن‌یزدانی با ۹ مدال المپیک و جهان و داشتن ۲۸ سال سن می‌تواند در سال‌های آینده رکوردهای مهمی را جابجا کند.

حسن یزدانی در تلاش برای تصاحب افتخار آقا تختی | شگرد حسن یزدانی برای پیروزی چیست؟

حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی است. حسن یزدانی کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایران است. تقابل حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی که از آن به نبرد پادشاه و جادوگر یاد می‌کنند یکی از مسابقات جذاب برای علاقمندان به کشتی است. حسن یزدانی مجرد است و ازدواج نکرده است. حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران می باشد بطوری که حسن یزدانی تا به حال در تمام مسابقات و تورنمنت های مختلف خوش درخشیده است و تجربه بالا رفتن از سکوهای (مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی، مسابقات المپیک) را در کارنامه خود دارد، همچنین حسن یزدانی از کشتی گیران محبوب ایرانی است و این پهلوان تا به حال هیچ حاشیه ای نداشته و تمرکز وی تنها بر روی ورزش کشتی است. حسن یزدانی امسال در رقابت با دیوید تیلور شکست خورد و به مدال نقره رسید.

حسن یزدانی در تلاش برای تصاحب افتخار آقا تختی

به گزارش عرشه آنلاین، همیشه شکسته شدن رکوردها در ورزش شور، هیجان و شعف فوق العاده‌ای به پا می‌کند و این جمله طلایی هم ورد زبان است: رکوردها بی شک برای شکسته شدن ثبت می‌شوند.

حسن یزدانی که به تازگی به جرگه ورزشکاران متأهل پیوسته با ٢٨ سال سن تا اینجای عمر ورزشی خود توانسته ٩ مدال المپیک و قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد.

البته این ٩ مدال که در ثبت رکوردها ملاک اصلی به حساب می‌آید جدا از مدال‌های آسیایی یا جام جهانی کشتی آزاد و دیگر عناوین بین المللی او محسوب می‌شود.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران که هنوز دو سالی با مرز سی‌سالگی فاصله دارد اگر تا بازی‌های المپیک ٢٠٢٨ در رقابت‌های جهانی و المپیک روی تشک بدرخشد و از ورزش حرفه‌ای تا قبل از ٣٣ سالگی خداحافظی نکند، می‌تواند رکوردهای افسانه‌ای بسیاری را بشکند و به تنهایی بر قله بیشترین مدال کسب شده توسط یک کشتی گیر در جهان تکیه بزند.

جهان پهلوان آقا غلامرضا تختی، هادی ساعی نام‌هایی هستند که حسن یزدانی با کسب طلای المپیک ٢٠٢٤ پاریس از رکورد آنها عبور خواهد کرد.

حسن یزدانی با کسب ۹ مدال جهانی و المپیک توانسته از رکورد غلامرضا تختی که ۸ مدال طلا و نقره جهان و المپیک دارد، عبور کند.

الکساندر کارلین، الکساندر مدوید، والنتین یوردانف، میخائیل لوپز، حمید سوریان و عبدالله موحد هم دیگر نام‌هایی هستند که برای عبور از تعداد مدال‌ها یا مرغوبیت مدالی آنها، حسن یزدانی باید تا پایان المپیک ٢٠٢٨ لس آنجلس به هنرنمایی خود بر روی تشک و کسب حداقل مدال برنز، ادامه دهد.

حسن یزدانی با به دست آوردن تنها پنج مدال طلا، نقره یا برنز دیگر از رقابت‌های المپیک و جهان می‌تواند عنوان بیشترین تعداد مدال کسب شده توسط یک کشتی گیر را به تنهایی به خود اختصاص داده و از رکورد رویایی الکساندر کارلین روس با ١٣ مدال المپیک و جهان از منظر تعداد، گذر کند.

کاری که با توجه به شرایط سنی یل جویبار و کشتی ایران، یعنی ٢٨ سال سن در سال کنونی ٢٠٢٣ میلادی شدنی است.

حسن یزدانی فعلا فقط از این رکورد عبور کرده

حسن یزدانی در سال ٢٠٢٢ و رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب مدال نقره در ٢٧ سالگی از رکورد هفت مدال المپیک و جهان آقا تختی گذر کرد و تنها کشتی گیر ایرانی نام گرفت که با ٨ مدال المپیک و جهان بیشترین تعداد مدال را از این دو رقابت به دست آورده است.

کاپیتان کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی ٢٠٢٣ جهان با کسب یک نقره‌ی دیگر رکورد خود را به عدد ٩ ارتقا داد تا در آستانه دو رقمی شدن مدال‌هایش قرار گیرد.

هادی ساعی با دو طلا و یک برنز پرافتخارترین المپین ایرانی است؛ رکوردی که یزدانی با طلای پاریس ۲۰۲۴ می‌تواند آن را جابجا کند.

حسن یزدانی رکورد افسانه کشتی را می‌زند!

المپیک پاریس مرز عبور از رکورد ساعی و آقا تختی

رکورد پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران با کسب دو طلا و یک برنز از بازی‌های ٢٠٠٨ پکن در اختیار هادی ساعی است.

رکورد پرافتخارترین کشتی گیر المپیکی ایران هم همچنان در دستان جهان پهلوان آقا غلامرضا تختی با کسب یک طلا و دو نقره قرار دارد که از بازی‌های ١٩٦٠ رم پابرجا مانده است.

حسن یزدانی تا قبل از المپیک ٢٠٢٤ پاریس موفق شده یک طلا و یک نقره‌ی این بازیها را به گردن آویزد.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران اگر کمتر از یکسال دیگر در المپیک پاریس مدال طلا را مال خود کند به تنهایی عنوان پرافتخارترین ورزشکار و کشتی گیر المپیکی ایران را به خود اختصاص خواهد داد.

رکوردهایی که تا المپیک ٢٠٢٤ پاریس، شانزده سال هادی ساعی و ٦٤ سال جهان پهلوان تختی به نام خود ثبت کرده‌اند.

الکساندر کارلین افسانه‌ای ۱۲ طلا و یک نقره جهان و المپیک را کسب کرده؛ رکوردی که حداقل از نظر تعداد مدال دسترسی به آن برای یزدانی غیرقابل تصور نیست

یزدانی و پنج مدال تا شکستن افسانه کارلین

رکورد بیشترین تعداد مدال المپیک و جهان توسط یک کشتی گیر با ١٢ طلا و یک نقره در اختیار فرنگی کار روس الکساندر کارلین است.

بعد از او الکساندر مدوید آزادکار روس با ١٢ مدال که ١٠ عدد آن طلاست قرار دارد.

میخائیل لوپز فرنگی کار کوبایی و والنتین یوردانف آزادکار بلغار هم مانند مدوید ١٢ مدال المپیک و جهانی دارند که لوپز ٩ طلا و یودانف ٨ طلا به گردن آویخته‌اند.

لوپز که چهار طلای المپیک را به دست آورده می‌خواهد در المپیک ٢٠٢٤ پاریس در سن ٤٢ سالگی شانس خود را برای گذشتن از رکورد ١٢ مدال مدوید و رسیدن به رکورد ١٣ مدال کارلین امتحان کند.

حسن یزدانی اگر تا پایان المپیک ٢٠٢٨ روی تشک باشد و مدال بگیرد می‌تواند با ١٤ مدال المپیک و جهان در ٣٣ سالگی از رکورد تعداد مدال الکساندر کارلین عبور کند.

میخایین لوپز، دارنده ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهانی تنها رقیب یزدانی در بحث تعداد مدال‌هاست که همچنان به فکر کشتی گرفتن در پاریس ۲۰۲۴ است

سه طلا تا حمید سوریان و دو طلا تا عبدالله موحد

حسن یزدانی با ٩ مدال المپیک و جهان از منظر تعداد مدال، پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ورزش ایران است.

او با کسب یک طلای المپیک دیگر در پاریس، از منظر مرغوبیت و تعداد مدال المپیک هم از آقا تختی پیشی خواهد گرفت چون هر دو تنها کسانی خواهند بود که سه مدال المپیک در کشتی به گردن آویخته‌اند.

با فرض بر احتمال طلای ٢٠٢٤ حسن یزدانی در المپیک، آن وقت حسن از جهان پهلوان هم در این بخش پیشی می‌گیرد.

اما قصه تعداد طلاهای حمید سوریان و عبدالله موحد متفاوت است. حمید سوریان با یک طلای المپیک و شش طلای جهان، هفت طلا دارد. آقا موحد هم یک طلای المپیک و پنج طلای جهان یعنی شش طلا.

در میان آزادکاران ایرانی نیز عبدالله موحد با ۶ مدال طلا یک رکورد افسانه‌ای دارد که یزدانی با داشتن ۴ طلا هنوز به آن نرسیده است

تا پایان سال ٢٠٢٣ از بین ٩ مدال المپیک و جهان حسن یزدانی او یک طلای المپیک و سه طلای جهان کسب کرده در کنار سه نقره و یک برنز جهان

در میان کشتی گیران ایرانی از نظر مرغوبیت مدال رکورد ۷ طلای سوریان در جهان و المپیک همچنان پابرجاست

حسن یزدانی اگر تا قبل از المپیک ٢٠٢٨ لس آنجلس بتواند از المپیک ٢٠٢٤ پاریس و سه جهانی ٢٠٢٥، ٢٠٢٦ و ٢٠٢٧ چهار طلا کسب کند از منظر مرغوبیت مدال‌ها رکورد حمید سوریان را هم خواهد شکست و تنها کشتی گیر ایرانی دارای ٨ طلای المپیک و جهان نام خواهد گرفت که سیزده مدال دارد.

آنوقت المپیک ٢٠٢٨ به مکانی تبدیل می‌شود برای تبدیل شدن دارنده‌ی بیشترین مدال توسط یک کشتی‌گیر در تاریخ و گذر از نام افسانه‌ای به نام الکساندر کارلین.

الکساندر مدوید، کشتی گیر روسی هم بعد از کارلین صاحب جایگاه دوم برترین‌های تاریخ کشتی است که از ۱۲ مدالش، ۱۰ تای آن طلاست

•تعداد مدال‌های حسن یزدانی تا پایان سال ٢٠٢٣

حسن یزدانی رکورد افسانه کشتی را می‌زند!

بازی‌های المپیک

 ٢٠١٦ ریو

٢٠٢٠ توکیو

قهرمانی جهان

٢٠١٧ پاریس

٢٠١ح٩ نورسلطان

٢٠٢١ اسلو

٢٠١٥ لاس وگاس

٢٠٢٢ بلگراد

٢٠٢٣ بلگراد

٢٠١٨ بوداپست

جام جهانی

٢٠١٥ لس آنجلس

٢٠١٦ لس آنجلس

٢٠١٩ کرمانشاه

بازی‌های آسیایی

٢٠١٨ جاکارتا

٢٠٢٢ هانگژو

قهرمانی آسیا

٢٠١٨ بیشکک

٢٠٢١ آلماتی

مدال‌های جام جهانی کشتی گیران که رقابت‌های

تیم به تیم محسوب می‌شود در جدول تعداد و مرغوبیت افتخارات ورزشکاران در همه جای دنیا ملاک قرار نمی‌گیرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111727

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر