ماجرای جنجالی کشف گنج و سکه عتیقه در آ قم چیست؟ + تصاویر

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری ۳ متهم نگهداری و خرید و فروش ۶۴۰ سکه عتیقه در قم خبر داد و بیان داشت: این سکه‌ها که به ادعای متهمان از کوهی در استان های غربی کشور کشف شده است مربوط به دوره افشاریه، زندیه، صفویه و قاجاریه است.

ماجرای جنجالی کشف گنج و سکه عتیقه  در آ قم چیست؟ + تصاویر

کشف گنج در قم خبرساز شد. جزئیات کشف گنج، یک گنجینه ارزشمند تاریخی  در قم  اعلام شد. دادستان قم  از کشف گنج و اشیای عتیقه دوره  افشاریه ، زندیه و صوفیه و قاجاریه در قم  خبر دادند. این کشف گنج  شامل ۶۴۰ قطعه سکه تاریخی  است

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری ۳ متهم نگهداری و خرید و فروش ۶۴۰ سکه عتیقه در قم خبر داد و بیان داشت: این سکه‌ها که به ادعای متهمان از کوهی در استان های غربی کشور کشف شده است مربوط به دوره افشاریه، زندیه، صفویه و قاجاریه است.

 

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب با اشاره به رصد اطلاعاتی و شناسایی فنی این متهمان با تلاش‌های پلیس اطلاعات فراجا گفت: متهمان در منزلی در قم در حال خرید و فروش سکه‌ها بودند که توسط پلیس دستگیر شدند و به منظور تکمیل تحقیقات در شعبه ۲۷ دادیاری استان برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

این مقام قضایی با اشاره به ماده ۵۶۲ و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات بیان داشت: هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی و خرید و فروش اموال حاصل از کاوش و حفاری جرم است و اقدام برای قاچاق آن‌ها نیز از مصادیق قاچاق کالای ممنوع بوده و مطابق قانون شامل مجازات می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در نهم مهرماه سال جاری نیز فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم از کشف و ضبط ۱۰ سکه تاریخی شده است

کشف گنج از خانه‌ای در قم

کشف گنج از خانه‌ای شخصی در قم

سرهنگ فرامرز بازگیر فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان امروز شنبه ۸ مهرماه از کشف ۱۲ سکه تاریخی در یک منزل شخصی در پردیسان خبر داد و اظهار کرد: به دنبال اعلام کلانتری ۲۴ پردیسان قم، تیمی متشکل از نیروهای یگان حفاظت با همراهی نیروهای کلانتری به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از منزل یکی از شهروندان ساکن منطقه پردیسان موفق به کشف ۱۲ سکه تاریخی شدند.

 فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قم اظهار کرد: از این متهم که یک خانم است، ۱۰ سکه تاریخی نقره متعلق به دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی و دو سکه مسی متعلق به دوره صفوی کشف و ضبط شد.

به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، بازگیر تصریح کرد: سکه‌های کشف شده بعد از صورت‌جلسه تحویل معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم شد و متهمه بعد از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111464

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر