معلمان

اطلاعیه جدید برای استخدام معلمان | مجلس برای استخدام معلمان جدید اولتیماتوم داد

جذب نیروهای آموزشی و پرورشی صرفا از دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی انجام می شود

اطلاعیه جدید برای استخدام معلمان | مجلس برای استخدام معلمان جدید اولتیماتوم داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جذب و تربیت نیروهای مورد نیاز در مشاغل آموزشی و پرورشی را منحصرا از طریق دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مجاز دانستند.

به گزارش عرشه آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( یکشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و بند ب ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ب ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه موظفند در طول اجرای قانون برنامه، تا زمان تصویب و اجرای سند موضوع بند «الف» این ماده، ردیف های استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای جذب دانشجو معلمان را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قراردهند.

جذب و تربیت نیروهای مورد نیاز در مشاغل آموزشی و پ رورشی منحصرا از طریق دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با تقویت زیرساخت ها و ظرفیت ها و توسعه کمی و کیفی آنها و باهمکاری حوزه های علمیه (برای تربیت و توانمندسازی معلمان گروه معارف اسلامی، قرآن و مربی امور تربیتی) و سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی صورت گیرد.

وزارت آموزش و پرورش مجاز است نسبت به تأمین نیروی مورد نیاز خود از بین دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد صلاحیت های عمومی و تخصصی سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی یا حوزه های علمیه با طی دوره مهارت آموزی و یا دانشجو معلمی در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، همزمان با تحصیل در دانشگاه دولتی و غیردولتی یا حوزه های علمیه با امکان دریافت کمک هزینه به میزان پنجاه درصد (۵۰%) حداقل حقوق از زمان تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اقدام نماید.

آیین نامه نحوه جذب این دانشجویان، ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون، با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه می شود و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش می رسد.

دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در طول مدت تحصیل به صورت سالانه مورد ارزشیابی قرار گرفته و در صورت عدم صلاحیت، ارتباط استخدامی آنان قطع خواهد شد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111296

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر