استیضاح آموزش و پرورش طرح شد /دلایل و جزییات

نماینده مردم تهران در مجلس از کلید خوردن طرح استیضاح رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مجلس خبر داد.

استیضاح آموزش و پرورش طرح شد  /دلایل و جزییات

 اظهارات جنجالی رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش واکنش نمایندگان مجلس را برانگیخت و استیضاح این وزیر را کلید زد.

در حالی که انتقادات نمایندگان مجلس از اظهارات قابل تامل رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش افزایش یافته، وی با انتشار یک یادداشت به انتقادات پاسخ داد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در یک برنامه تلویزیونی هنگامی که مجری از وی در خصوص قیمت بالای شهریه مدارس غیردولتی پرسید؛ گفت: هزینه‌های بالای مدارس غیرانتفاعی عادی است، شما اگر بخواهید یک ماشین مدل بالا هم سوار شوید باید پول بیشتری بدهید!

این اظهارات واکنش برخی از نمایندگان مجلس و رسانه های اصولگرا را در پی داشته است. 

برخی از رسانه های اصولگرا این اظهارات را به مثابه عبور صحرایی از عدالت آموزشی قلمداد کرده و تحلیل ها و تفاسیری را در این باره منتشر کرده اند. 

از سوی دیگر، برخی از نمایندگان مجلس نیز با انتشار توئیت هایی به صحرایی اخطار و تذکر داده اند. 

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس در توییتی با انتقاد از اظهارات وی، تلویحا از استیضاح وی خبر داد و نوشت:

دفاع غیرمسئولانه جناب رضا مراد صحرایی از طبقاتی شدن مدارس که به قول رهبری این بی عدالتی محض به هیچ وجه قابل قبول نیست حاکی از عدم باور وی به عدالت آموزشی در آموزش و پرورش است. لذا به احترام فرزندانی که آموزش رایگان و با کیفیت حق قانونی آنهاست استیضاح وزیر را پیگیری می‌کنیم.

صحرایی با اشاره به مدرسه یکی از چهره های نظام که شهریه سنگینی دریافت می کند گفته بود برای کیفیت باید پول هزینه شود مانند افرادی که ماشین لوکس می گیرند و هزینه بیشتری می کنند!

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان  و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت:

‌صحرایی وزیر آموزش و پرورش: (در واکنش به بالا بودن شهریه مدارس غیرانتفاعی: برای ماشین مدل بالا هم باید پول بیشتری بدهید!).

وظیفه جنابعالی آن است که برای همه‌ی فرزندان این کشور ماشین مدل بالای آموزشی تهیه کنید. عدالت آموزشی در نگاه جنابعالی رنگ باخته است. لطفا سریع عذر خواهی کنید.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

اظهارات صریح آقای وزیر در دفاع از آموزش پول محور،برخلاف عدالت گستری در جامعه و تحقق ‎عدالت آموزشی، مصرح در اسناد بالادستی (اصل ۳۰ قانون اساسی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قانون چهارم و پنجم توسعه) بوده است.

عدالت آموزشی حق آحاد مردم است و عذرخواهی وزیر حداقل انتظار خواهد بود.

در همین حال، رضا مراد صحرایی به تازگی در یادداشتی با عنوان عدالت آموزشی نوشت که اگر کسی به عملکرد وی نقد وارد می‌کند، احتمالاً با نگاهی سیاسی این انتقادات را مطرح کرده است زیرا دولت و اعضایش اهل شعار دادن نیستند و وزارت آموزش و پرورش هم برای تحقق عدالت آموزشی اقدام کرده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109235

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر